Wednesday, July 21, 2010

hidung bak seludang

Balik kerja, teha sibuk gila nak cerita pasal kawan dia. Aku ingat pasal gossip hangat je. Setakat cerita kawan dia kapel ke aku tak berminat dengar. Atau pun cerita kawan dia break lepas tu kapel balik dengan ex-boifren dia pun aku taknak dengar. Cerita biasa biasa je tu. Alah, cerita budak budak.

Tapi, kali ni cerita dia memang gempak habis. Masa perhimpunan pagi, dia nampak kawan dia dari tepi semacam je. Bukan nampak macam pondan. Tak tak, sebab sekolah dia sekolah perempuan. Tengok lagi eh apasal muka dia nampak lain. Bukan pucat tak tahan berdiri lama. Tapi, dia nampak hidung kawan dia macam terangkat dari soket asal.

Aku mula mula terbayang, ya Allah, kawan dia ni ada ilmu hitam ke apa sampai boleh buat orang nampak hidung dia terapung apung. Haha. Rupa rupanya, kawan dia buat hidung baru ya. Terjatuh dagu aku ternganga dengan mata aku terbeliak beliak terkejut. Aik, apa ke senangnya budak ni boleh repair repair hidung. Mungkin resdung kuat, lepas tu tak tahan sangat bila bersin, hidung longgar. Jadi, baik buat dulu. Tapi, teha cakap budak perempuan ni memang cantik. Dan aku tengok gambar gambar dia. Walaupun baru 15 tahun, tapi gaya dah macam umur aku (umur aku rahsia). Matang. Cantik habis. Nak nak pandai bergaya depan kamera. Macam selebriti lah.

Teha cerita lagi, budak ni pergi buat hidung dengan mak dia. What the? Lagi terbangak bangak lah aku. Mak dia ajak buat hidung. Tak sangka aku perubahan gaya hidup budak budak masa kini rupanya melebihi tanggapan aku. Budak ni setiap kali berjalan depan kawan kawan terpaksa kemam mulut nak adjust position hidung supaya orang nampak aishh mana ada buat apa apa kat hidung aku, cantik semula jadi apa. Tapi, takkan lah teha nampak hidung dia macam terapung apung dari tepi tadi kan.

hush hush baby. hush hush baby. (ni bukan nicole pcd)

xoxoMUAHxoxo

Kalau ada apa apa yang aku berpeluang nak ubah kat sini, satu je. Hati yang dulu dulu. Eceh eceh.


p.s: aku semakin terpikat dengan pesona emas ;) *please please, rezeki menyebelahi aku*

3 comments:

Azman @ Jeman said...

kalau hidung macam kat gambar tu tak boleh panggil seludang, tu kena panggil, hidung bak kasut joging saiz 14UK

Anonymous said...

spe nama bdak 2..?

sayda dino said...

jeman: hahaha. hidung disamakan dengan kasut jogging. kejam weh.

anonymous: budak mana?