Saturday, July 17, 2010

Bandung- hari pertama

Percutian ke bandung selama 4 hari 3 malam, memang sangat sangat tak kan dapat dilupakan. Seolah olah kalau kau lupa kau akan rugi mak datuk besar. Yalah, kalau lupa, apa je yang tinggal untuk diingat selain kenangan dengan kawan kawan yang super terbaik dalam hidup kau kan.

Perjalanan dari KL ke Bandung, aku tak sure berapa lama dia ambil, tapi tak silap aku 2 jam 5 minit. Aku pun tak bergurau gurau sangat dalam felait, sebab aku bantai tidur maklumlah, malam sebelum tu aku tengok bola. Sampai sampai bandung pun dah pukul 6 lebih awktu malaysia. Nak buat apa pun dah tak dapat (lain kali kalau nak travel, ambil tiket pagi tau teman teman).

Jadi, malam tu lepas check in, letak barang, bayar deposit semua, dan sempat gurau gurau dengan shuze, nani, ecah, nadiaw, mai, syaf, ped, tali, besah, natrah, hamster, noman, harry, kab, awan, pali, kitorang diajak pergi menikmati makanan di ayam goreng suharti. Buk suharti masih hidup kata kasir di situ. Cumanya, dia sudah tua usianya. Usah ditenung lama lama gambar bu seharti, bisa seremmmm kali.

Ibu suharti yang aku bilangin tu yang dalam fotog bukan yang tukang pegang fotog


Semua pun bukan main lagi makan malam tu. Aku ambik nasi goreng ayam lalap. Kata amir, lalap tu macam daun daun lah. Okie dokie. Rasanya sama macam makan kat ayam penyet. Sedap gila. Lagi lagi lah aku asyik pow lauk orang sekeliling. Ambil lele norman lepas tu bila tengok lele di kolam peliharaan bu suharti aku lalok. Haha. Bapak besar ibu lele yang aku makan tadi. Cis dah lah aku geget geget kepala lele tadi. Cis cis. Kaget bentar..




Walau apa pun, harga nya pas bangat. Aku coma bayar Rp 25, 000 untuk ayam goreng lalap. Lebih kurang RM9 lah. Servisnya pun lumayan. Rasa nya pun enak.


Balik tu, lepas selesai orang tidur mana tidur mana, aku pillow talk dengan shuze dan seorang lagi kawan aku. Tup tap, eh dah pagi. Malam tadi aku tertidur awal. Haha.

p.s: malam tadi aku tak boleh tidur. hidung wahai hidung..tak biasa dengan perubahan cuaca di malaysia barang kali

No comments: