Wednesday, October 6, 2010

Ubat gigi pilihan semua

Haha. Gila kelakar. Ada je balong (oh lupa nak bagitau balong ni abang sedara kita tau) aku ni punya cerita dongeng. Rasa nak maki sebab melampau sangat ceritera dia tak sampai hati. Lagipun mimpi je.

Anjing: Farhan, kau kena pilih antara garfield dan lembut, mana yang kau akan korbankan untuk bagi aku makan. (oh ya, garfield dan lembut dua dua pun kucing)

Farhan: Aku takkan pilih mana mana. Dua dua pun aku sayang.

Anjing: Kau kena pilih. Kalau tak nahas lah hidup kau.

Farhan: Baiklah. Kau ambik lah garfield. Makan lah dia.

Padahal, sebelum tu Farhan membelai belai belakang garfield. Tersengguk sengguk garfield sebab asyik sangat dengan usapan Farhan. Seolah olah sayang Farhan hanya untuk garfield sekor. Siapa sangka, bila tiba masa kena buat pilihan yang sangka disayang itu lah jadi pilihan. Padahal Farhan mampu untuk hapuskan sang anjing yang tak ada hati perut tu. Tapi kali ni, Farhan lah yang tak ada perut sebenarnya. Dan aku tengok garfield pun berlalu pergi sebab kecil hati dengar cerita Farhan.

Tak sedar berapa banyak air mata aku keluar sebab mengetawakan cerita haiwan balong. Siap bunyi gung gung ke woof woof masa gayakan anjing tu bersembang dengan dia. Terbawak bawak ketawa aku sehingga ke bilik air. Sambil gosok gigi pun aku masih ada saki baki ketawa. Tiba tiba aku loya. Bukan sebab mengandung. Tak tak. Gua belum bersedia. Aku loya sebab ubat gigi aku rasa menjengkelkan. Tak ada pulak rasa mint ke pedas ke apa. Tak berbuih macam biasa. Sampai ke pagi ni aku dapat rasa pencuci muka dalam mulut aku. Kelat ke payau ke aku tak pasti.


Saja letak gambar aku comel, hadiah sebab dah lama tak update blog diari kehidupan.


p.s: the emptiness is now filled ('',)

No comments: