Thursday, October 14, 2010

Johnny


Hai. Sejak tangan kiri aku terseliuh aku senang jadi badmood. Semua depan mata nampak salah. Itu lah dia. Masa suka ria tak beringat sampai terpulas pulas tangan. Haha. Ni aku taip pakai kaki ni.


Dulu kan, masa aku suka sangat ikut mak aku pergi tempat kerja dia, aku ada berkenalan dengan Johnny. Masa umur 11 ke 12 tahun aku tak ingat lah. Tapi, aku ingat aku tak ada lah buas mana. Pandai jaga diri. Duduk diam diam kat satu sudut sambil fikir masa hadapan. Kadang kadang congak congak tentang politik negara akan datang.


Ha, berbalik pasal johnny ni, dia tak ada lah sombong sangat. Sebab kalau kena gaya, memang senang je dia nak berkawan dengan kau. Siap ikut ikut. Pantang lepa. Tengok belakang, alamak johnny ada rupanya. Apa yang buat aku tertarik pasal johnny adalah sebab dia sangat manja. Auw, comel sangat. Nak nak bila dia nak makan. Tak kisahlah walau pun bukan daging ke tulang ke haha pernah bahulu pun dia balun jugak. Baik sangat budaknya. Tapi sayang, saya tak boleh pegang awak. Awak sejenis anjing, johny.


Dan, baru baru ni masa balik johor, mama cerita, johnny dah meninggal dunia. Tiba tiba aku rasa kelam sangat pandangan. Johnny, aku akan sangat merinduimu.

p.s: kawan saya ameir dah nak blah, dan dia berlagak. padahal aku bersedih.

No comments: