Wednesday, October 13, 2010

sarapan teh tarik

Dah lewat malam macam ni, aku masih tak boleh tidur. Asyik tengok tengok facebook orang. Memang tak ada wawasan.

Tadi, masa curi curi sarapan di luar bersama pakwe, aku sempat bercerita beberapa gossip tentang awek yang makan kat depan aku. Bukan kenal pun, tapi aku kagum dengan aksesori dia. Bila tengok lama lama, eh, bukan cincin lah tapi tattoo di jari. Dan, beberapa kali jugak la aku terdengar dia cakap bahasa melayu fasih. Bersembang pun dengan orang melayu. Makan roti canai pakai tangan dah sah sah lah bukan mat saleh. Kulit pun legam macam aku jugak. Ok, mungkin melayu. Tapi, kenapa cool gila buat tattoo kat jari. Bukan kat jari manis supaya nampak manis, tapi hampir kat semua jari.

Tak dapat nak elak, walaupun perbualan antara aku dan pakwe depan aku makin rancak sehingga keluar air mata aku sebab ketawa yang tak tertahan tahan, aku tetap nak pandang awek tu. Dan setiap kali aku pandang, aku mesti jumpa lagi satu benda yang buat aku terkasima. Macam berdosa pulak beriya gila nak tengok orang.

gempak jugak peta apek tu

gugel gugel tapi ni bukan tattoo.

Sebelum pulang, singgah bank teman pakwe tu keluarkan duit. Dalam hati yes, tengah hari ni boleh lah buat buat tertinggal beg duit. Kat depan bank ada satu brader surau berdiri dengan tabung untuk derma apa aku tak ingat. Sambil tunggu tunggu tu, aku seluk seluk poket, alamak tak ada sen lah. Aku bukak beg duit, duit kecil tak ada. Kalau aku selit 10 ringgit, aku mesti berlapar seminggu ni. Mintak kat pakwe tu seringgit buat derma. Eh tak boleh tak boleh, baju gua ketat. Takkan nak menderma dengan baju tak senonoh. Lagipun, tadi bukan main usha sinis awek tattoo. Malu pulak rasanya. Aku selit balik duit tu dalam beg duit dia tak nak lah derma baju aku ketat lah pulak. Dan, berdesing telinga aku. Nak menderma pun malu ke. Yang penting ikhlas.

Awek tattoo, aku mintak maaf. Aku tak sengaja. Padahal, kau cuma nak menghadap roti canai je.


p.s: harus kau tahu ku di sini kerana kau ada selalu.

No comments: