Tuesday, September 28, 2010

Kali ni cerita pasal Fendi Ahmad

Helo helo helo. Awal betul sampai ofis. Awal 10 minit. Aku kesal betul tak dapat update belog. Biasalah, ingat diari sendiri dibaca ramai. Aku memang sombong. Mana tak menyombong, internet kat rumah buat perangai. Terpaksalah curi curi menaip di sini.

Semalam aku ketawa berdekah dekah menggelakkan azmi. Iya lah si fendi ni, kenapa lah setiap lagu yang terpasang ada sahaja sambungan sendiri. Menyambung cerita pasal azmi. Memang biadab. Dia mana peduli kalau lirik dia semua entah apa apa. Muka buat buat kelat bila aku kata hey salah lah nok.

Satu hari sebelum aku berangkat balik johor hari tu, aku jalan jalan dengan fendi dan beberapa pakwe lain. Katanya, nak menghabiskan duit gaji. Tambah mereka lagi, kerja penat penat, jadi dapat duit kena bazir sana sini barulah gempak.

Berapa helai baju fendi ambik aku tak ambik pusing sangat. Sandal raya apa dia beli pun aku tak ingat dah. Setiap kali lalu kedai apa tah ala yang asah asah kuku kasik kuku kilat semacam tu dia suruh aku survey harga berapa sebab nak nampak jambu masa hari raya pertama pun aku layan ala kadar sahaja. Dan mana mana restoran yang dia kata weh nanti kita makan sini nok pun aku malas nak layan ah cakap merapu je. Tapi, ada satu hal yang buat aku terkasima betul dengan pakwe ni. Memang kelasss.

'Nok, kau rasa apa kalau mak tiba tiba je mati'. 'Ah, aku tak kisah. Senang kerja aku tak payah melayan kerenah kau yang bukan bukan'. 'Ok, kau rasa orang terkejut tak kalau mak mati tiba tiba'. 'Kau jangan merepek lah nok'. Dalam hati aku kata, alah malas nya nak dengar cerita imaginasi dia. Cukup cukup lah dengan cerita dia kata dia hensem sebab bibir merah jambu ramai makwe kejar dia. Geli betul.

Dengan sekelip mata, di tengah orang ramai, fendi terbaring di tengah jalan. Aku terkedu dan menjerit jerit. Kaki tangan dia terkejang kejang. Cabulnya mulut aku kata aku tak kisah dia mati. Menyesal. Satu One Utama boleh dengar aku teriak teriak ketakutan adakah kawan aku mati. Tapi, ada satu hal ni aku pelik. Walaupun mata dah terpandang pandang atas, tapi masih gelak gelak. Fendi bangun dan sambung berjalan seperti biasa. Ini bukan cerita tipu. Aku nak amuk je rasanya. Terima kasih fendi.


Tu yang depan aku. Kalau aku cakap yang pakai baju liverpool kang kau konfius.


p.s: Jom beli lagi satu dinar.

No comments: