Friday, October 29, 2010

adakah tudung bawal masih relevan

Apa tah masalah aku hari ni. Tak pasal pasal serabut. Ofis dah macam pasar pudu. Dengan orang yang bukan bukan asyik call aku tanya pendapat dan offer itu ini. Tak faham ke aku nak menaip bukan main susah . Mananya nak tulis apa kau cakap. Nak taip report aku. Nak scroll tikus aku atas bawah. Nak curik curik tengok alaaaaa keropok lekor dah habis siak kau punya pasal aku melepas. Tanpa sengaja tadi perangai aku macam musibat je.

Sebenarnya, aku angin. Aku dah mengorbankan sesuatu atas kesalahan besar sendiri. Gara gara hidup yang terumbang ambing, aku dah rosakkan hidup aku. Gara gara tamak haloba nafsu serakah gilakan harta dunia nista semata, aku terlupa nak kawal gaya hidup yang akhirnya musnahkan hari hari aku yang seterusnya. Aku hanyut gila. Dan, aku nampak dah aku bukan aku yang dulu. Aku memang semakin sesat. Macam kecewa gila kau tau tak bila aku tau aku dah tidak berguna lagi. Semua kat sekeliling aku macam boikot aku ke pulau kan aku jadah semua. Sampai aku pun ikut sama kondem diri sendiri.

Senang cerita, apa dah jadi dengan harga diri gadis remaja macam aku ni weh. Hidup terpaksa pura pura gila. Semua terpaksa sorok. Gosok tudung pun gagal. Jadi yang bahagian hangus terpaksa dilindungi. Lebih kurang hipokrit lah. Ni semua sebab aku asyik tidur lambat. Kelam kabit bangun pagi gosok tudung.

tudung pertama. seksi kalau pakai weh. nampak leher sikit.


ye. jangan tumpang sedih. tudung kedua pun memang sakai.


koyak tak koyak, aku tetap sarung.


Alah, diskaun sikit lah. Kau angkat dua tudung ni, aku jual 2 helai RM18. Kira ok lah sebab aku beli selai mahal tu. Bawal gred a lagi.


p.s: malam malam macam ni, memang teringin suap bubur bersama cili padi. wow!

No comments: