Tuesday, March 9, 2010

zabeda zabidi zabedu

Hari ni aku kena pergi ambil permit SPAN kat Cyberjaya. Ingat tak ingat jalan sangat. Daripada aku menyesat dan melanggar apa sahaja yang mehalang laluan aku, baik aku cari mangsa untuk teman. Kebetulan, dia pun nak jumpa pakwe bernama Zabidi.

Sebelum berjaya jumpa parking, ada lah lebih kurang 6 kali kitorang round tempat yang sama. Aku sampai dah terhafal, ada berapa lekuk bekas eksiden kereta myvi yang parking kat selekoh situ. Cis, nasib baik sambil melawak, kalau tak, memang aku mabuk kenderaan dah. Dah lah dari mula jalan asyik togok air Green Tea.

Aku sebenarnya teruja juga nak jumpa zabidi zabedu dia tu. Daripada nama dia, macam boleh ngurat je. Lagipun, kawan aku tu tak bawak bisnes kad. Ah, cantik lah tu. Boleh gak aku hulur aku punya kad.

Balik dari SPAN, aku jadi lapar gila. Tambah tambah pulak, sesat yang melebih lebih aku punya sesat. Nasib baik dia belanja aku makan kat kedai kerbau. Walaupun cara dia mintak makanan aku agak kuno, tapi sekurang kurangnya aku gembira dapat habiskan masa dengan mengejek ejek kerimbunan rambut beliau. Tapi, tak sangka lah pulak aku gurau over sampai tak sedar pun, dia tengah tak sihat. Kalau dia sakit, habis lah aku. Tak ada tempat untuk berhibur.

Kalau kau sakit, layan cerita lama macam ni pun ok gak.



Cerita mamat zabidi zabedu tu tak berapa menarik. Rupa rupanya, dia jalan kepit. Pandang bahagian atas, nampak macho dengan janggut tajam. Tapi, part berjalan, aku rasa seram sejuk. Jalan bersopan sangat mengalahkan aku perempuan sebenar. Mungkin nama yang lebih sesuai adalah Zabedah.


p.s: kalau esok aku kebosanan aku nak lari pergi kedai akuarium lah

No comments: