Tuesday, March 30, 2010

aku dan maka

Aku dah malas nak tunggu, maka aku nak balik.

Aku lepak kejap kat luar pintu, tapi tiba tiba perut memulas, maka aku masuk balik, buang siap siap.

Aku risau kereta aku parkir jauh nak mampus, maka aku nak gerak cepat pergi kereta.

Aku malas nak jalan sorang sorang, maka aku angkut dua orang pakwe eskot aku pergi ke kereta, nanti pandai pandai lah aku tinggalkan diorang kat mana mana.

Aku nak lintas longkang, tiba tiba jefrey (bangla yang kerja kat kedai makan depan ofis aku) panggil, maka aku berhenti. Ingat nak apa lah.

Aku cuba nak faham apa dia cuba bagitau. Aku sabar. Sabar gila. Maka, aku dengar dan cuba sambungkan sendiri kosa kata dia satu satu.

Aku jadi panas bila dia kata aku nak ngurat dia masa di kedai makan tu. Katanya aku buat bos dia marah sebab aku customer yang perlu dijaga bukan menggatal. Maka sekarang ni dia cuba salah kan aku.

Aku memang marah, tiba tiba darah naik sampai kepala. Tak boleh blah. Tak kan aku nak goda mat bangla yang baru belasan tahun, duit tak ada, cakap sebutir haram pun aku tak faham, dan dia tak faham kami semua kuat bergurau. Maka, aku tertinggi suara kat dia.

Aku masuk kereta dan muhasabah diri. Aku fikir balik, sia sia je aku layan temper aku. Budak tu hingusan saja dan buat apa layan budak bangla yang perasan diminati. Maka, aku maafkan dia dan blah dari situ.

Aku bukan diskriminasi sangat. Maka, aku tegur semua orang.

p.s: sekarang sudah ada benchmark. u are the best i've ever had.

No comments: