Thursday, March 11, 2010

aku tanpa cintaMu


Saat saat genting menunggu untuk menjulang setem faizal tahir sambil sikit sikit aku tengok handphone, kot kot adik aku call bagitau result spm dia atau kot kot kapten pengaman dunia aku call, aku khayal layan video clip ni. Faizal Tahir gaya ustaz hensem. Konfem aku nak lengah lengah kan khatam mengaji atau khatam banyak kali kalau dia yang ajar aku mengaji.

Pak lawak sebelah aku ni bukan nya reti nak pakai tali pinggang keledar. Siap cakap besar. Kata, ala takpe polis takkan tahan punya lagipun ni ni bukan kereta dia. Nak tampar takut kena tampar balik. Nak marah, takut kena keluar kereta walaupun tu sebenarnya kereta aku. Haha. Shahitan betul.

Sampai kat satu selekoh curam kawasan rumah rumah besar bangsar, ada 3 bijik kereta polis. Aku memang ada habit tak boleh nampak kereta polis berhenti atau polis berkerumun ramai ramai macam ni apa lagi 3 kereta polis yang ada kat tepi jalan ni tak buat apa apa sekatan jalan raya pun. Buat aku berdebar kuat je.

Tapi, aku tak perasan pulak yang sebelah aku ni rupanya lagi debar besar. Bukan main dia tadi sembang nak kencang lah bagai, aku curik tengok pakai ekor mata aku ni, hah gabra tak cukup udara je gaya tarik tali pinggang keledar. Lagi penyedap cerita, aku selalu dapat cerita dia ni memang ada penyakit 'pannick attacked' tiap kali ada serbuan atau seprais seprais yang macam ni. Haha. Nak ketawa besar tak sampai hati, member kat sebelah dah menitik nitik peluh kat dahi. Gua simpan dulu.

Rupa rupanya, pakwe pakwe polis yang berhenti tepi jalan sampai 3 bijik kereta tu sebab salah satu kereta diorang memerlukan pertolongan. Aku nampak ada 2 tayar pecah tersadai tepi jalan. Memang dasar mengamalkan tabiat kerjasama.

Masa tu, aku dah tak ingat apa dah. Tak tahan gila. Dah menggelegak gila dah aku punya empangan ketawa ni. Aku capai handphone, aku call member aku lagi sorang kat ofis untuk bercerita. Kesian tak kesian, aku bantai ketawa. Hari tu aku berpuas hati dengan prestasi diri sendiri membuat laporan kepada kawan kawan on-time.

p.s: dah lama tak main ejek ejek poyo poyo

No comments: