Monday, August 9, 2010

kugiran jutawan

Sepanjang malam mulut aku tak henti henti cerita kat sanak saudara pasal dinar sekeping yang aku beli. Mata masing masing bersinar sinar dan ternganga nganga mendengar kepetahan adik sayda menglipur lara. Cohmel. Lagi cohmel, mak aku senyap senyap je tolong simpankan dinar aku dalam bag tangan dia. Haha. Eh, ingatkan kakak lupa.

Badan aku sakit sakit sekarang ni. Kat kampung tadi membersihkan kebun macam esok dah hari raya. Semua jenis alat berkebun aku pegang. Mencangkul, menebas, menggaruk, memotong, mencantas dan semua jenis 'me' aku buat. Paling menyeronokkan, semua pun ringan tulang. Bagus bagus. Sambil membersihkan kebun, sambil minum air kelapa dan makan durian. Oklah, kena taip sikit sikit je. Tangan aku dah ketar habis.

Kerja kerja jugak. Lebih seronok kalau bekerja sambil gurau gurau. Haha.


Lagi lagi lagi seronok kalau masa rehat, sempat main kugiran. Tak peduli mak aku sekodeng dari belakang. Dia selalu kata suara aku yang terkantoi kantoi tu lah yang sedap. Ah, sayang mama.





p.s: cis weekend dah habis


No comments: