Tuesday, August 24, 2010

lele penyek

Terdetik kat hati tadi nak ikut je lah ecah dan pakwe buka sama. Walaupun, hari ni aku masih bercuti. Haha. Apa salahnya. Terhibur jugak bila dapat sembang dengan dorang walaupun setiap hari kerja asyik nak menyembang saja.

Selain menyembang, aku sempat meninjau meja sebelah menyebelah. Aik, mat mata sepet pun ikut makan waktu berbuka. Siap tunggu azan kumandang jugak. Sangat satu Malaysia.

Aku tenung tenung lele depan aku ni. Kalau lu makan gua, lu serba salah. Sebab lu dah jumpa bapak besar lele macam lengan bina badan malik nor masa kat bandung bulan lepas. Sepupu sepapat gua tu. Ah, aku tak peduli. Aku nak juga. Kau tak faham selok belok dunia ada hati nak warning panas kat aku. Ratah kepala baru tau. Ecah jerkah aku. Apesal mulut kumat kamit pandang lele aku. Aku kata, aku ok. Tak ada masalah. Cuma hati terusik terkenang peristiwa sayat hati makan lele dulu.

Tanpa belas, aku tak tahu kenapa aku sebat puas puas lele tu. Tak kisahlah walaupun masih panas. Dendam. Siap selang selikan dengan semua lauk depan mata. Bercelaru perut aku. Mana nya amylase nak menukar nasi jadi maltosa nya, mana protease nak tukar peptone jadi polypeptydes lagi. Akibatnya, sekarang aku tak senang duduk. Asyik ulang alik ke bilik air.


Macam lengan awek ni.




p.s: sayang, hensemnya awak.

No comments: