Tuesday, August 31, 2010

Perlumbaan Pertama

Mama: Sayang. Nanti lari laju laju tau. Buat mama bangga.
Aku: Ok mama. Jangan risau. Kita dah minum milo tadi. Lagipun kacang je tu.
Mama: Bagus. Lari paling laju tau. Laju macam kijang.


Sejak aku kecil lagi aku dah berjinak jinak dengan bidang sukan. Alah kan dulu aku ada sembang pasal aku aktif sukan. Semua acara balapan aku masuk. Semua jenis permainan aku terlibat. Semua lah. Tak ada yang tertinggal.

Cuma bila dah dewasa ni je aku dah anti sukan. Senang cakap anti sosial. Semua sukan macam tak kena. Haha. Tak lah. Aku sebenarnya bersukan sangat ala kadar. Sukan ikut ikutan kawan. Tapi, aku tak ada lah menolak nolak ajakan main bowling bagi alasan tak minat main, tapi kat belakang senyap senyap main dengan kawan kawan lain sebab rasa hebat. Ha, siapa tu.

Kali ni sumpah kau kena percaya aku. Bakat kesukanan diasah dan kejayaan pertama ditempa dalam bidang sukan masa kecil. Perlumbaan yang sangat mencabar untuk budak usia aku. Gempak tak gempak lah. Laju macam kilat aku lari wow wow wow.

Daripada perbarisan pun tahu sang juara di situ.

Berdebar debar tunggu pistol. Dalam otak aku fikir fikir tahap mana laju nak pergi.


Ha, nasib baik laju. Boleh rebut gula gula paling banyak.




Hadiah tupperware. Rasa nak melempang pun ada.


Itulah sedikit sebanyak asal usul rahsia dari mana mulanya pelari negara mengasah bakat. Sesuailah sempena dah 31 ogos ni. Selamat menyambut kemerdekaan yang ke-53 rakyat malaysia sekalian.

Caudemau.

p.s: seronok celebrate merdeka dengan ahbang faizal tahir. love love faizal tahir.

No comments: