Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan 1431 Hijrah

Tadi nasib baik sempat walaupun balik lambat. Walaupun tiba tiba je jalan sesak. Walaupun kenapa tah hari ni kereta banyak sangat. Wakaupun demam aku tak kebah habis. Aku sempat pergi ikut makcik aku. Haha. Tapi, yang kelakar nya kenapa lah aku macam budak budak je perangai. Sikit sikit terjengah jengah sekeliling. Jakun habis.

Ramadhan kali ni aku harap dapat puasa penuh. Semoga aku bersabar puasa. Semoga aku rajin nak bangun sahur. Semoga aku selalu pergi sembahyang terawikh. Lepas tu, mintak mintak lah, masa sembahyang, mata aku tak gatal melilau. Kepala tak gatal gatal sampai nak garu. Tak menguap nguap. Pagi pagi sebelum kerja aku tak bantai tidur tapi bangun dan baca sikit quran. Ambil berkat. Mulut tak cakap merapu mahupun mencarut (susah). Tak mencari pasal dengan orang. Cakap guna ayat yang indah indah je. Tak terlupa bagi kad raya kat kawan kawan. Setiap hari telefon mak. Tanya, mak mak, pagi tadi sahur apa. Ha, semoga aku berjumpa dengan seorang yang sangat baik hati. Dan membawa aku makan berbuka sedap nyum nyum. Duit aku nak bajet beli kasut raya tak pun beli barang perhiasan diri brooch ke rantai ke selendang ke em em em emas (tak boleh sebut selalu, nanti aku mengigau ngigau nak beli) ke.

nah gambar raya tahun lepas. aku pakai 4 jam je baju tu.

Sempena bulan baik ni, kalau ada sesiapa yang teringin nak rasa kad raya aku, meh lah hantar alamat kau kat email aku. Bukannya apa, sah sah company tempat aku kerja kasik kad raya. Kawan kawan rapat aku, aku kasik yang tahun lepas punya. Haha. Jadi, yang baru ni, aku kasik korang ok. Email kat sini ---> deep_red1416@yahoo.com.

Dah dah, jangan lupa niat puasa. Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak.


p.s: aku jumpa orang yang sangat best selepas berjumpa dengan orang yang sumpah menyesal kenal.

3 comments:

sheilazrien said...

w0w~ chanteknYeh baju raya lAstyear.. i like the c0lor & the design tOo.. cutting die p0wn mengi0rkan~:)

sayda beli ke temPah tue ?!
:D

oh ya..
slamat berp0se budak !

sayda dino said...

hai kak sheila.
sayda beli je, tak terai pun. hahaha, nasib baik muat. tahun ni kaler purple pulak =p

selamat berpuasa kak sheila

sheilazrien said...

eh ~ beli kat mane ?!
kat kl ke kat johor ?!
chantek laa.. suke sangat teng0k !!
simple & menarik ~ !!