Saturday, August 14, 2010

beli baju raya

Lepas bersahur, aku terus je bukak tv tengok ceramah. Sambil urut urut kaki aku. Semalam masa kemas meja, fail terjatuh atas kaki aku sekarang dah lebam. Lepas sembahyang, aku pergi dapur kemas kemas apa yang patut. Basuh pinggan semalam. Korek baju baju kotor humban dalam mesin basuh. Ha, kejap lagi bersih sendiri lah tu.

Kemas tempat tidur. Mak datuk banyak gila bantal dengan selimut aku guna. Nak tidur balik pun ok jugak. Tapi tak boleh tak boleh, anak dara mana boleh bangun dan tidur balik. Tak cun. Berpeluh lengai jugak walaupun kemas sikit je. Aku terus mandi. Wah mandi pagi macam nak pergi kerja je.

Pakai baju cantik cantik, aku keluar join jiran sebelah menanam pokok, sembang ala kadar, aku mintak diri kata nak masuk rumah dah. Matahari dah naik, nanti kulit hitam. Sebenarnya, aku ada plan dah. Nak pergi jalan jalan cari baju raya tak pun baju puasa kat midveli.

Kat midveli entah apasal ramai sangat orang berpusu pusu. Nak jalan pun susah terpaksa berasak asak. Tapi, semua tak menghalang aku untuk masuk semua kedai. Wowwy seronoknya keluar masuk semua kedai dengan berlatar belakang kan lagu raya. Rasa sembangat nak puasa lagi 26 hari. Aku beli macam macam. Ecah lagi lah bukan main lagi. Aku kesian tengok norman angkut bag bag dia. Haha. Nani daripada tadi merungut. Nak duduk nak duduk. Shuze pulak mana tah dapat tenaga semua kasut dia try. Ke depan ke belakang ke depan ke belakang. Hamster daripada tadi kata ok semua ok shuze. Wanita tak payah cerita lah. Nak ikut tapi tak bermaya. Puasa lah katakan. Tapi, besah natrah dengan mai pun tak tahan ye. Sibuk lah menangkap nangkap gambar. Kata dah lama tak berjumpa. Haha. Siap mms gambar kat ped dan azeela. Nak ajak natali dengan affa, jauh lah pulak. Zack mana zack. Zack ambik pokya.

kat kedai kasut teman shuze pilih kasut kesukaan

ok, ni bukan kat midveli. haha.

Dahlah. Dari tadi aku tak bangun lagi. Lama lagi nak berbuka. Lagi 7 jam. Kan bagus kalau hari sabtu bekerja. Oklah, sekarang aku betul betul nak bangun. Tadi bangun acah acah je. Haha.


p.s: ha, tikus putih makan apa hari ni

No comments: