Saturday, December 26, 2009

Embun pun belum kering lagi

bila bangun awal, bergambar pun macam tak bertenaga


Seawal 6.30 pagi aku dah bising-bising kejut dorang mengalahkan alarm handphone aku sendiri. 'Ain, bangun. Kata nak pergi muzium. Cepat. Aku dah lah nak hentam je jalan ni.' Sambil kejut ain, aku teruskan tidur. Biasa lah yang muda perlu hormat yang tua. Aku paksa yang muda-muda pergi mandi dulu. Alasan, aku driver hebat so aku kena cukup tidur (macam lah nak jalan jauh sangat).

Siap laju-laju, ingat nak singgah mana-mana kasik adik-adik saudara aku makan dulu. Dahlah, pagi masih basah lagi. Mana lah sempat ria (orang gaji maklong aku) nak masak breakfast. Kalau aku yang sediakan, mesti dorang kekenyangan terus taknak pergi mana-mana lalu aku dipersalahkan pakcik aku sebab tak bawak pegi muzium. Yelah, aku masak memang 'superb'. wohohoh.

Lepas daftar izwan untuk seminar spm tu, (ah, comel je, kakak dia yang isikan borang sebab dia masih lagi pisat pisat), aku dan dua lagi adik sedara aku terus sibuk ambil gambar kat muzium (adakah aku lupa bagitau seminar spm tu kat muzium? sooooo boring -,-). Well well well...aku dah pernah datang sini 2 tahun lepas, diorang sebenarnya yang jakun. Aku tak. haha. (tengok gambar pun tau, yang paling tua lah paling eksaited). Sayda sayda...

tangan aku ketar ketar nak tangkap gambar sendiri.haha.


keretapi err apa tah


suka bergambar je tanpa ambil tahu dengan apa aku bergambar. ruginya... (bunyi kesal)


seronok masuk muzium free tak kisahlah hari masih gelap atau apa (atau bergambar sama-sama dengan orang yang tak mandi) omaigod teha!



p.s: lepas tu, breakfast kat mahbub. mcm selalu, 'dia' tak sekolah, suka buang rata-rata.



No comments: