Tuesday, December 8, 2009

Mari mengaji mulai tahun depan

Pergi ke tak pergi. Pergi ke tak pergi. Pergi ke tak pergi. Ah, terpaksa pergi pulak. Daripada telinga bernanah nanti, baik aku ikut je. Sebenarnya bukan taknak pergi sebab aku anti sosial atau aku sombong, tapi sebab aku TAKUT RIMAS dan aku tak tau nak buat apa kat sana dengan duit yang sebanyak segenggam sahaja. Haha. Macam beras pulak.

Lantaklah, ni nak cerita, aku tiba-tiba macam teringin nak pergi kelas mengaji. Macam dah lama pulak aku tak mengaji, baca yasin, baca quran. Rasa jauh pulak dengan Tuhan. Tahun depan punya azam aku nak selitkanlah azam nak baca quran sekurang-kurangnya seminggu sekali. Ni semua gara-gara aku dan kawan aku main-main menulis jawi semalam. Sedar yang tulisan jawi aku masih boleh dibaca, buat aku rasa sebenarnya aku mungkin masih lancar mengaji.


Tulisan kat atas ni adalah biodata / biografi / pengenalan diri kawan aku. Nama aku dah padam sebab nak menjaga maruah dia. Haha.



Hahaha. Yang ni pulak hasil kreativiti dia. Sumpah kelakar. Meh, biar aku tafsir. Line yang atas tu, dia cuba tulis macam ni ; 'pernah kumencintaimu'. Line kedua pulak; 'sayda india'. Kurang ahhjjjaaaarrrrr betul. Menulis jawi macam melukis awan/ombak/rumput pun ada hati nak mengutuk aku.


p.s: teringat masa kecil dulu aku pasti singgah main monkey bar sambil makan sagun lepas kelas mengaji. hebat betul.

No comments: