Tuesday, December 15, 2009

boleh tak?

Semak-semak...Seperti nak cabut sekejap ke alam fantasi dan bila dah dapat ke'sukaria'an, barulah aku nak balik semula ke dunia realiti. Ewah, berangan tak hengat.

1. Boleh tak aku nak rumah yang aku boleh duduk sendiri tak payah bayar sewa ke apa dan cukup dengan perabot indah mahal segala?

2. Boleh tak nak dapat rumah yang walau kena bayar sewa tapi bapak murah (range harga RM20-RM50 sebulan). Murah-murah pun tapi aku still nak lengkap (atau sikit-sikit pun boleh) dengan perabot moden kontemporari dan orang gaji juga? Jadi, malam-malam tak payah fikir nak masak apa. Hujung minggu tak perlu susah hati fikir nak basuh baju buat berapa kali trip. Bibik buat semua.

3. Boleh tak nak duduk rumah yang selamat dari segala jenayah? Kalau ada pun sikit-sikit je macam buang sampah tepi jalan dan memijak rumput. Dan selamat sebab ada abang polis yang sikit punya hensem tak boleh blah jaga kawasan kejiranan. Tak nak pakgad myanmar, bangla, indon, dan semua yang imported mengawasi kawasan rumah aku malam-malam round pakai motor yang ada lampu pusing-pusing dan cota panjang sehasta??? Ha, bagilah senjata api hebat sikit. Bolehlah aku tidur berdengkur dengan aman.



4. Boleh tak dapat rumah yang jiran-jirannya terdiri daripada artis-artis terkenal? Tak payah lah aku nak berharap sangat terserempak dengan artis masa jalan-jalan kat shopping complex. Senang-senang bolehlah mintak autograph masa tukar-tukar juadah, lepas tu bergambar dan mengambil tahu hal semasa artis lain. Macam..gosip lah.

5. Boleh tak agaknya aku nak ada rumah yang free parking? Lupa, free tapi sangaaaaaaaat selamat ditinggal macam tu saja. Malas lah malam-malam balik kerja aku kena berhempas pulas nak pasang besi berat kat stereng.

6. Boleh tak nak dapat rumah yang walaupun bukan free parking tapi sekali masuk kena bayar? haha. Tapi, ni bukan aku yang bayar. Tapi management yang bayar. Sekali parking kat kawasan rumah dia, aku dapat bayaran RM5. Kira penghargaan aku nak parking kat tempat dia lah. Hari-hari RM5 selama 2-3 tahun, bolehlah aku beli sebijik lagi kereta baru. Yahuuuu!

7. Boleh tak nak ada rumah (lagi pasal parking) yang ada bumbung parking dan tembok-tembok parking aku dibaluti span agar kereta aku tak tersagat kalau salah estimate. Lagi best kalau tempat parking kereta aku tu ada sensor. Kalau salah masuk, tempat parking tu yang berbunyi. Aku nak suara faizal tahir (berbisik manja sahaja) cakap 'sayda sayang, kanan sikit, u belok lebih sangat tu' hespesyeli ketika masuk reverse parking.

8. Boleh ke tak aku nak ada rumah yang dekat dengan semua tempat? Tempat kerja, shopping mall, LRT, masjid (ecececeh), tempat-tempat percutian....yang tak ada apa-apa 'cas tersembunyi' untuk ke sana.

9. Boleh tak nak ada rumah yang kalau aku tak duduk sorang tapi ada housemate yang kaya raya, banyak makanan lazat, baju-baju hebat, tapi tak kedekut dan tak kisah kalau-kalau aku nak angkut kawan-kawan aku 'karox' kat rumah?

10. Boleh tak nak ada rumah yang sebenarnya sekentut je dari rumah mak bapak aku tapi aku nak kat kl dan mak bapak aku kat johor? Ah, senang cakap, boleh tak kl dan johor jaraknya sekangkang kera saja sebab kalau malam-malam rindu mak boleh balik rumah mak dan tidur bawah ketiaknya.

11. Boleh tak...boleh tak...boleh tak kalau kau cari kan aku rumah sewa baru? Kawasan rumah aku parking mahal nak mampusss tapi kes pecah kereta dan dibawa lari semakin menjadi-jadi. Sewa rumah lagi murah dari kotak parkir. Serabut kepala aku. Rambut pun dah caca marba asyik garu-garu fikir solusinya.


p.s: carikan je lah. Ciri-ciri idaman kat atas tak susah sangat pun.


3 comments:

orkedhana said...

yeah!seme tu boleh sayda!
sebab ko sayda hilton.feeewwiitt! xp

syeela said...

boleh sayda, boleh blah!!!angan2 tak menahan, kalah matt jenin ko tau!!!hehehe..atleast matt jenin jatuh gak pokok, ko jatuh terus masuk laut...hehehe
-jgn marah ye yang-=p

sayda dino said...

hana: feeeewittt. aku kan hilton

syeela: i tak marah sayang. aku memang mat jenin