Friday, December 25, 2009

TQ Saida, ur presence....


Pagi tu, aku letak sampul surat Damini yang aku rembat dari dalam rak. Dalam sampul tu, aku lipat lawa lawa surat cinta untuk bos dan sekalian warga Damini. Isi dia lebih kuarang macam ni ' Please accept this written statement as an advance notice of my resignation..' Aku tekad. Walaupun takde siapa pun tau, aku nak berhenti kerja yuolsss.

Ada banyak sebab aku perlu keluar dari kepompong Damini ni. Bukan sebab kerja yang tak henti-henti datang. Bukan sebab kerja dia bapak susah nak fikir macam mana nak selesaikan. Bukan sebab aku tak boleh kecap apa yang diorang ajar. Tapi, sebab kadang kala aku terfikir aku terkongkong dengan situasi. Kena ikut pergi sana lah. Kena ikut pergi sini lah. Kena jaga hati ramai sangat orang sampai hati aku sendiri sesak gila. Kehendak orang yang nak layanan lebih dari aku (tak tahu lah sebab apa) mengatasi kehendak aku yang nak tonjolkan reputasi sebenar aku semasa bekerja. Ceh, geli gila ayat aku. Tapi, betul. Aku rasa aku memang suka.

Ah, lagipun, sebab aku cepat rindu kat mak aku. Senang mimpi mimpi pasal kekucing aku kalau sebelum tidur aku tertengok kucing tepi jalan. Susah hati betul bila JARANG sangat dapat balik rumah buat aku macam nak cari kerja di pasir gudang.

Tapi, sebab kawan-kawan yang best..dan yang lagi penting, pengakuan bos pian yang berani di wall fesbuk aku pagi tadi, rasa terharu dan berat nak tinggalkan Damini. Errr, tak jadilah nak teruskan angan-angan nak letak surat berhenti kerja bawah pintu bilik bos pian. Haha.

"Tq saida, ur presence in the office makes life changes for many."


Aku tak tau lah pulak, aku berguna. haha

bos aku. sangat pandai bergambar. olololo


geng yang selalu buat rahang aku sakit sebab ketawa




p.s: lagipun ada tanggungjawab perasaan yang sayang aku nak tinggalkan


1 comment:

Echah Sarudin said...

bengong.aku ingat kau dah nak benti.sebab baca separuh je. kurang ajar..hahahaha


sayda,tolongla buang word verification.aku bukan kucing yang nak komen-komen entri kau.