Sunday, December 27, 2009

cerita malam minggu

Malam tadi aku santai gila kat rumah. Rumah pakcik aku. Sejak duduk rumah dia, aku dah rasa liat gila nak keluar lepak malam. Haha. Padahal aku tak kan lah nak keluar suka suka hati. Plan tipu kena baik punya. Kalau tak, hari-hari boleh buat party buih kat luar. Layan youtube (video aku tak percaya cinta budak sekolah punya, ya Allah, loya gila) photoshoot untuk jual tudung makcik aku, dan cerekarama. Bila tah last sekali aku tengok drama malam minggu kat tv3 tu. Macam dah lama gila tak tengok. Makin lama makin tak berkesempatan. Ceh, sebenarnya makin lama makin aku dapat teka apa ending cerita melayu. So, tak mencabar.

Aku tak sangka lah pulak cerita malam tadi buat aku gelak. Walaupun skrip sumpah macam gampang. Tapi ada satu scene tu aku gelak sampai menangis nangis. Habis cair maskara aku (yang aku pakai untuk memodelkan tudung, ah, ambil gambar dari belakang je pun). Sedar sedar kepala aku bengang. Berbisa gila sebab terhantuk kerusi gara gara ketawa macam kena rasuk. Hm, nampaknya, cerita melayu masih ok. Muka pierre dan pelat 's' dia yang tak mendapat tempat kat hati aku pun boleh buat aku terhibur semalam.

Lepas tu, seperti biasa, seperti yang aku harapkan dia panggil panggil aku kat ym. Yessss

'nanti i nak mintak tolong u belikan tiket balik johor lah. tapi nanti lah'. Aku mintak tolong dia sebab tak ingat dah lah mana tempat rahsia beli tiket dia tu. Malas nak pergi pudu.

'u turun jb mana? pasir gudang? pukul berapa'

'hmm'. dalam hati aku cakap, relaks lah dulu, bukan suruh beli sekarang.

'jap..'

'lepas balik kerja'. lepas aku kira kira pukul berapa agaknya aku boleh sampai pudu. asalkan lepas kerja.

'kul 9 boleh?'

'ada ke? i x ingat ada pukul berapa. Mana u cek?' . Aneh gila, dia sibuk nak tanya masa tu jugak. Macam polis.

'ade..kul 9, 10.30, 12..u nak pukul berapa..' Ok, aku dah rasa dia macam kerja kat kaunter tiket bas pulak.

'9 lah'

'jap..ok dah..pasir gudang 31hb pukul 9 malam'. Geramnya, mana dia dapat ni.

'U buat macam mana.'

'seat no 4c..nah ambik ni reference no.' Ah, makin geram pulak aku. Tak jawab soalan aku. Gila was was.

'ish, u buat macam mana?' Aku tanya lagi. Aku dah heran dah kat sehati berdansa masa tu. Ah, lantak lah.

'hahahaha..rahsia..ni u confirm tak tahu..' Bunyi berlagak. Kalau dia kat sebelah dah lama aku tarik telinga dia.

'u bgtau i..online booking ke?' Aku dah makin panas. Tanya bukan nya nak jawab.

'Online je sayang. tp i tak boleh bagitau detail macam mana.' Ah, malas lah aku nak tanya lagi. Nanti makin berlagak. Boleh je aku cari sendiri macam mana dia buat. Tapi, malas lah. Dah malam. Mata aku dah pinar-pinar ngantuk.

Sembang nak kencang. Tapi, tak apa. Aku tetap suka....suka suka suka suka sangat!




Kalau aku tau adik aku pernah buat macam ni, aku rotan dia, tak nak dah belanja dia topap. Gedixxx

p.s: ini entri ke-100, 2009

1 comment:

Echah Sarudin said...

hahaha...apa celaka budak sekolah ni?bodoh sial....hahahahahhaha