Monday, July 30, 2012

invasi

Sangat teruja sekarang sebab ada banyak buku yang boleh dibaca. Boleh distract diri sendiri dari berfikir hal kerja. Boleh jauh kan diri dari orang yang negatif sentiasa. Dan boleh selamat kan hati dari terluka segala kata cacian yang telah engkau berikan membuatku rasa kosong kosong kosong. Sebal dah telinga asyik dengar lagu najwa latif. Haip, tak baik lah mengutuk orang yang kau tak kenal. Haha. Adik ni ada album dah. Kau hado?

Malam minggu lepas berbuka lepas bersahur, aku bersiar siar sekitar kuala lumpur ah macam biasa favourite ku yang satu itu tak boleh dilupakan. Jalan jalan sekitar kl. Sakit leher aku. Bulan puasa, tapi bandar masih ceria dengan lampu. Best best. Macam malam tujuh likur pula. Kereta pula keluar masuk dan bersidai depan ehem ehem kalabul malami. Malaysia boleh. Ya, Malaysia boleh.

Sambil sambil, otak aku mencongak jarak dari klcc ke pudu lah, jarak dari pudu ke bangsar lah, dari bangsar ke ou lah. Gara gara invasi yang aku baru habis baca siang itu. Terbawak bawak watak bayani dalam kehidupan sebenar.

'Doa tanpa usaha itu bohong. Usaha tanpa itu sombong'


Petang ni lepak rumah wanita. Harap harap nya hamster tak jeles.

No comments: