Tuesday, July 10, 2012

gaya belanda dapat tanah

Baru nak start gentel gentel adunan tepung tu jadi sebesar syiling 50 sen lama, aku dah buat onar menjatuh kan sebesen kacang badam ke lantai. Haha. Cekap nya aku di dapur. Belum sempat nak sorok kesan jenayah dari mama, mama dah datang ke dapur. Nak nilai hasil kerja aku dan fikah. Cantik ke cokolat cookies kitorang. Semenggah ke nak diberi pada orang yang datang. Sambil kaki aku bijak sekali menendang penyapu lidi ke atas bahan bukti. Niat nak sorok.

Bubu datang dan mulut nya bising bising sambil menggonggong penyapu tu. Protes perbuatan keji aku sorok benda dari mama. Sebelum sempat kantoi, aku angkat bubu dan letak kan dia di atas abang. Aman sikit.

Penat di dapur, macam biasa aku curi tulang ke bilik fikah. Dan berbaring atas katil dia. Sambil baca shin chan, aku jerit kuat kuat, dik, malam ni aku cop tidur katil kau, kau tidur bawah. Kasihan aku. Katil aku dah tak ada ruang hatta tempat meletak sebatang jari runcing aku pun dah tak ada tempat. Begitulah nilai pengorbanan adik terhadap kakak nya kalau dia bersetuju.

Haha untung nya kalau kita jadi kakak memang macam tu tuan tuan puan puan. Semua kita boleh order. Haha. Bertuah, bertuah.

Mama celah adik dan balas terus. Belanda kalau dapat tanah memang macam tu!


Wowowo, apa tu. Tak pernah dengar dan tak pernah dibaca. Niat nak berfikir fikir maksud kata kata mama, aku terus hanyut melayan kipas damai dan katil empuk fikah. Mimpi zaman penjajahan belanda. Celah mana agak nya boleh pakai pepatah mama tu. Adakah maksud mama aku ada kacukan belanda ke apa. Yabedabeduuuu!

yeay gua ada kacukan belanda!


Harap harap semua kata woi sedapnya biskut kau nak lagi nak lagi. Mana tahu boleh buat bisnes masa majlis tu kelak. Dan boleh lah bermulanya-episod-baru-dalam-hidupku gittew. Haha.

p.s: kalau nak datang nanti, pakai lah warna purple please, supaya aku tak segan rasa janggal sorang sorang

No comments: