Tuesday, July 17, 2012

sorok sorok

Semalam balik kerja, membuak buak pula rasa marah. Siapa lah yang berani ambik parking gua ni. Ni kalau aku park kat tempat lain, nescaya keesokkan pagi nya memang dah tak ada lagi dah lampu kabus untuk kali ke-3. Gila. Aku taknak dah mengalami kesengsaraan aku. Sambil mata tercari cari parking sesuai untuk sementara waktu mana lah tahu orang itu alihkan kereta aku cari juga mana whitey.

Whitey adalah kawan kepada lembut, lembut yang dah menemui ajal nya 2 bulan lepas. Whitey adalah kawan garfield lepas lembut tak ada. Whitey adalah kucing jiran sebelah yang selalu datang depan pintu tumpang makanan garfield dan lembut. Muka manis. Tapi garang. Nak sentuh pun tak boleh. Tapi tak apa lah. Tuan dia dah tak mahu jaga sebab whitey dah tua dan dah ada kucing baru. Kesian. Sedih tengok kan hidung dia tersumbat, mata berair, telinga terlekat. Nak lap kan, garang pulok.

Sabtu hari tu, agak nya masa aku gembira meraikan temeterai nya perjanjian kasih kat johor, whitey ditemui baring bawah pokok depan rumah. Tak bernyawa. Tak berbela pun. Sekarang aku sungguh emosi kalau ter tengok gambar kucing. Tergamak ke tak menjaga kebajikan kucing sendiri yang dulu dibela tapi sekarang tak beri makan pun dan mati yang tak disorok. Sebab selalu nya kucing mati sorok sorok taknak tuan nya sedih.

Okay, sekarang aku sangat touching. Chow da meow.






1 comment:

Anonymous said...

mana gambar? xmau share ka?