Thursday, July 12, 2012

world is no more safe for women

Dulu aku boboi boboi. Cakap nak gua lu je bahasa. Tangan nak kepak kepak kepala nak terdongak dongak bila bercakap. Paling tak boleh lupa adalah aku pernah pakai seluar poket poket yang besar tu biar nampak abang abang. Haha. Tak boleh blah. Selain tu sebenarnya gua nak cover montot. Malu kepada yang lain lain masih montot belum akil baligh.

Dulu semua gua langgar. Tak takut apa. Cabar diri sendiri tengok cerita hantu banyak banyak. Haha. Itu ada lah indicator nya ye. Lagi serem tahap cerita hantu kau, lagi berani lah tu.

Tapi di dunia sekarang ni mana boleh pakai dah berani berani ayam macam tu. Nak nak aku dah feminin. Pakai cincin di jari manis lagi, nampak manis sekali. Tak boleh dah. Samun, rompak, culik, rogol, kerat, bakar ada di mana mana sekarang. Bila bila masa. Dan tak mengira perempuan umur berapa. Semua depa larung.

Dengan aku yang tak ada seni mempertahan kan diri nya, apa pun tak ada. Silat gayung ke silambam ke karate ke kungfu ke taichi apa semua tak ada, maka macam mana nak pertahan kan diri. Adakah setakat tolong tolong tolong ada orang jahat di sini, masyarakat berani nak lari dan melindungi kau. Memang satu malaysia, tapi kita masih belum bersatu padu. Memang polis cekap amanah buat kerja, tapi penjahat pun semakin cekap berani pantas kamikaze.

Jadi, perempuan semua, sekurang kurang nya simpan pisau lipat atau black pepper spray dalam handbag. Eh tapi kalau kena ragut handbag siap siap cemano pulok eh. Okay, letak pisau lipat dalam poket seluar. Tapi kalau pakai kain macam mana. Okay, yang ni aku cadangkan jangan pakai kain dah. Lagi pendek, lagi aku harom kan.



aku pegang pisau potong kek pun terketar

p.s: siut. aku teringat muka mafia mexico kat autopay tadi.

No comments: