Wednesday, July 4, 2012

minta maaf

Salam nisfu syaaban.

Nak dekat dekat penyakit bulanan ni mula lah menderu deru marah yang datang. Sebelum sempat aku nak mengahambur kan kata kata yang mampu menyakit kan hati orang walaupun tak maki tak carut tak kutuk tak caci tak kesat, walaupun ada sinis sinis pun aku cuba elak kan. Toleh tempat lain dah phewwww. Selamat orang tersebut pada hari ni. Jari jari pun nampak nya harus dilatih untuk lebih waspada. Nak elak lebih banyak lagi hati orang luar hingga lah orang yang kita sayang, terluka. Mata juga. Lukisan eyeliner nampak nya harus ditumpulkan, tak tajam di hujung. Supaya orang yang rasa dirinya tak disukai tak rasa disukai. Mana lah tahu, dia ingat aku jeling dia. Tak. Itu bukan jeling, itu mata bundar yang diredupkan. Nak nampak ayu sikit.

Sempena nisfu syaaban ini malam, aku nak mintak maaf banyak banyak pada mana yang tersinggung. Kadang kadang bukan sombong, tapi aku rasa menjauh kan diri lebih baik buat sementara waktu. Kadang kadang bukan bercerita, tapi aku cuma berniat mengadu. Kadang kadang bukan mengutuk, tapi menegur cara bergurau. Kadang kadang bukan batu api, tapi aku sebenarnya minta pendapat. Kadang kadang bukan boikot, tapi aku nak elak ada niat balas dendam.

Di buku baru, lembaran baru ni, aku nak mula kan nya dengan tajuk dan tujuan hidup baru jua. InsyaAllah.


 

No comments: