Friday, March 18, 2011

tawakal

Hai semua. Apa khabar. Kat sini hujan. Lebat woh. Kalau tadah setempat 2- 3 jam dah boleh buat basuh kereta aku. Ye ye. Lupa nak update apa cerita terbaru pasal si kereta aku tu. Manjhaa sangat. Ikut pergi dungun. Baru kena batu sikit dah luka parah. Seluka hati tuannya.

Sebelum cermin ni serkup muka aku, baik aku tukar. Memang sakai keadaan aku sekarang. Tak cukup cermin berderai, lampu kabus juga turut kena culik. Sampai hati curi hati aku bersama lampu fog aku. Nak pasang kat rumah sendiri pun agak agak lah. Aku dah lah sosial gila balik malam malam mana nak suluh jalan.

Baru nak mandikan bunga kereta aku ni. Hujan dah turun. Terima kasih hujan. Kau turun bagaikan air mata. Selesai dah dua masalah.

Bukan senang nak hadapi masalah selambak macam ni serentak. Saat saat kehidupan ni dah macam pangkah aku gila gila, perasaan kena buang tu membuak buak okay sumpah aku tension sampai loya. Mak aku selalu bisik sayup ke telinga aku yang anak dia kuat. Rasa dekat sangat bau mak aku sekarang. Rasa macam nak masuk balik perut mak aku dan selama lamanya sembunyi. SGF pun selalu ada. Terima kasih rakan. Terima kasih atas segala kata kata semangat dan doa (genang dah mata aku siyee). Kadang kadang je aku rasa aku tak berguna. Selebihnya, aku masih berjuang dan aku tak lari. Pakcik teksi pun tawakal.

Dan, percaya lah (aku pun ingat kan diri sendiri) kemurungan seperti ni Allah SWT anugerahkan pada orang yang layak terima ujian Nya. Semoga aku dan kau semua tak putus asa.


sekarang percaya tak, aku gadis sosial?


p.s: tergugat betul ada persaingan antara penidur berdengkur. cuak cuak.

No comments: