Thursday, March 3, 2011

melukis adalah darah daging

Tadi buat drawing. Malas nak buat pakai autocad, risau nanti mapuh kerah kalau lukisan tak boleh bukak sebab komputer telah dijangkiti virus cinta, maka aku pakai tangan. Persyaitankan lah tangan aku berpeluh ke apa, tak cantik macam abang manggis lukis pun tak apa, asalkan nampak 3d. En fazley pun main angkat kening je. Ah kira setuju lah tu.

Angin jugak satu badan bila ofis aku senyap. Geram tau tak. Geram. Pesal pakwe pakwe di ofis aku ni macam kena kejar along. Muka pucat lesi, suara tak keluar bila bercakap. Tak bayar astro ke apa. Kalau sunyi macam ni, aku cenderung untuk buat dosa. Dosa kering. Kak ika, kau rasa siapa dalang yang menyebabkan si belang tu mati terdampar belakang terumbu karang tu. Kak ika lalu membuat tuduhan, aku rasa ikan kuning tu yang jahat. Dari tadi asyik mematuk yang lagi sekor. Aku angguk puas hati, memang dasar suka menindas. Satu akuarium pun tak muafakat. Apa lagi nak mentadbir negara besar.

Selain itu, aku lagi gemar menyendiri di ceruk mesin fotostet, perhati siapa yang salah salah fotostet dan tanpa rasa dosa membazir renyuk kertas salah fotostet. Oh, ngadu kang kat pakcik aku. Sambil rancak tangan melukis pelan pelan lain. Berlagak nya.

tengah dengar ceramah lah kau nak jadi kartunis. ah kartun lah sangat.


p.s: apa kata kita ramai ramai pergi marhaban tahun ni.

2 comments:

absyaB3$h said...

wow..labuhnye tudung aku.. terbaik lah.. memang imej aku yg sebenar, terima kasih rakan

sayda dino said...

hahaha memang kalau dari pengamatan aku, kau paling beriman. sama sama rakan lama.