Wednesday, March 30, 2011

Sg Pangsoon, Lubuk Manggis

Dah lama tak mandi manda air terjun. Rindu nak gigil gigil sampai bibir melepuh biru. Lepas tu kaki kejang biawak. Lepas tu buang air kecil dalam arus deras, bukan aku bukan aku. Lepas tu buat buat lemas sampai ada putera kacak selamatkan.

Sabtu lepas aku dan kawan kawan ofis, saja buat kecoh. Jangan nak angkat kening terkejut sangat, bukan air terjun, tapi sungai sahaja. Haha. Air setakat paras lutut. Nescaya aku melutut dan meniarap buat buat berenang. Baru nak tunjuk aksi. Haha. Kurang asam kau air yang berkumpul di seluar ku, menarik bagaikan graviti.

Oh sebenarnya, ni bukan aktiviti mandi setempat. Kitorang yang berani macam uncle seekers je layak mandi kat hilir sana. Arus deras. Dalam. Banyak batu besar. Aku yang mula mula takut takut kucing ni pun mula menunjukkan skil. Ah, kan aku pernah cerita dulu aku pernah join gimrama, ice skating semua. Setakat nak somersault mungkin tak ada hal. Lagi pun, berkat pengalaman mandi air terjun templer park dan main roller coaster terdahsyat di dunia, konfem tak ada hal. Tapi somersault aku jadi terjunam. Siyee. Ingat melantun balik lepas terjun, rupanya terus tenggelam. Habis ilmu fizik aku semua tak boleh pakai ah. Kenyang air seminggu.

Mula mandi pukul 2, tak hingat nak balik walaupun pukul 6 dah. Aku nak main futsal lagi. Main main jugak, stamina kena jaga. Dah lah makan banyak. Yeay first time makan petai dalam hidup. Makan durian pulak lepas tu. Naisss.

mula mula salin pakaiyan dahulu


bahaya nak close up, ada boroi di situ


hai awek semua, yang pakai seluar hawaii tu jambu seh, yang baju biru 3orang tu apa kurang nya


eh eh 2 gadis blonde ada bersama jejaka malaya


"Aku Boik Boik" kata 4 gadis ini


tukang masak nasi goreng udang petai sensasi, kau tengok anak dia, juih juih comel


aiseh, macam niaga kat bazar ramadan


keluarga bahagia


gambar ramai ramai, ada kambing kat kanan sekali tapi aku crop


Benak nya otak aku dengar lagu salem memanjang. Ni salem nyanyi dikir barat pulak. Tak apa lah, sekurang kurang nya aku kurang dengar usikan usikan anasir nakal. Semoga aktiviti macam ni dapat eratkan lagi hubungan sesiapa sahaja sama ada dalam gambar mahupun yang tak ada dalam gambar.


p.s: SGF, dah 2 minggu tak tidur sama kan, tapi aku tak lupa korang (:

No comments: