Tuesday, April 5, 2011

syafikah

Hai. Hari tu balik kampung. Nenek aku baru sihat dan boleh makan. Alhamdulillah. Walaupun aku rajin melawan nenek aku, tak sampai hati rasanya tak hadir kenduri mak kepada mak aku. Seperti aku, mak aku pun perlukan sokongan aku. Yelah, duduk je lah depan kipas. Memandangkan aku alergik habuk.

Dah lama rasanya tak sembang pasal adik aku. Ni aku teringat pulak masa aku darjah 5-6 dulu, adik aku tadika. Setiap kali maksal suruh aku pergi jemput fikah balik tadika mesti aku badmood. Singgah taman permainan lah. Buat buat ada study group lah. Pura pura cari barang lah. Dan dan nak pergi sekolah agama awal lah. Kesian fikah. Nasib baik fikah muda muda lagi dan berdikari. Balik sendiri. Mengepalai rombongan pulang bersama rakan sekelas pulak tu. Kalau tak, nescaya sampai sekarang aku menyesal adik hilang kena culik. Haha.

Aku tak pernah anggap fikah tu kawan aku sebab aku nampak dia memang adik. Dan ego sebagai kakak, tak mungkin aku bercerita hal aku sangat selain pelajaran, masa depan dan aktiviti adik beradik. Tapi, sepanjang kat kampung hari tu, aku macam sedar. Boleh tahan jugak fikah ni tahan dengar rahsia aku. Tenang je dengar. Tak ada pulak fikah buat muka budak tak faham apa aku rasa. Deretan nasihat dan sokongan dia buat aku terharu. Tak sangka fikah yang dulu aku selalu buat buat lupa nak ambik dia balik sekolah, sekarang penyejuk hati aku. Ish, sebak pulak. Langsung tak pelawak.

Fikah, kalau kau nak aku pindah johor sekarang pun aku sanggup. Boleh lah kau ajar aku naik motor. Dem, kenapa aku tak pandai pandai kona kanan bila bawak motor. Adakah tu masalah jiwa atau tiub separuh bulat aku rosak. Lepas tu boleh aku ajar kau cara tidur yang berkualiti. Kita give and take lah. Amacam dik.


mangsa mangsa buli di rumah


p.s: sooner or later, people will know.

2 comments:

absyaB3$h said...

dasar pembuli adik2.. cis

gentleman & princess said...

ha balik la johor..kn ade ciko yg gedik tuh..boleh jgk jdik kawan berkejar2 an..haha