Monday, January 18, 2010

kalau dah tak selera makan

Entah berapa kali agaknya aku cuba tengok majalah makanan, buku resipi, rancangan masak masak kat tv, masuk keluar dapur, pergi semua kedai makan yang aku pernah suka dulu. Ni semua semata mata nak timbulkan balik nafsu makan aku yang hilang pergi mana tah. Risau jugak. Macam macam usaha dan tawakal dah aku buat untuk berselera makan balik.

Kawan aku pernah kata, 'hey sayda tak eloklah makan cili', tak pun 'kau minum air suam sebab nak saving eh', yang paling selalu dia kompelin adalah 'kau pegang sudu buruk tak boleh bawak pergi majlis'. Ok, sejak aku kena kutuk macam tu, selera makan aku terus putus. Tak tahu apa salah aku, padahal aku tak pernah pun kutuk dia apa apa. Aku mangsa keadaan.

Mati akal dah. Aku nak balik selera makan aku.




Dari gambar 1 hingga 4, semua rupa aku yang tak lalu makan. Walaupun makan kat tempat kelassss, bos bawak. Kesian dia. Sia sia bawak aku.


Hiburan malam ni. Tertarik betul dengan gaya nyanyi lululele dan mata kenyit kenyit dia. Dah, tengok je.




p.s: dalam satu pinggan ada kismis sebiji, kuih samosa atau maggi masak kicap, kerepek bawang 2 keping dan 1 chewing gum pendek.

No comments: