Monday, January 4, 2010

Aku kategori apa


Masa makan tadi, habis kena soal siasat teruk dengan makcik aku. haha. Aku memang kena selalu bersiap sedia dengan soalan soalan yang penat otak aku nak fikir jawapan selamat untuk semua orang. Ni pun nasib baik bukan pakcik aku yang tanya. Kalau tak, confirm mata aku meliar liar, bibir aku tiba tiba jadi kering lepas tu, aku pengsan sebab sesak otak nak jawab soalan dia.

Serba salah nak jawab, nak terus terang atau nak tipu bulat-bulat atau jawab separuh je yang lain aku pusing? Haha. Duduk kat rumah makcik aku ibarat menjadi bank jawapan bagi semua soalan diorang. Dari hal hal anak beranak diorang, rahsia hidup aku, sampailah hal ehwal kerja aku.

Kat tempat kerja pun sama. Rata-rata, orang memang mesti cerita gossip kat aku. Err..cerita masalah diorang untuk minta pandangan aku lah dalam bahasa sopannya. Lepas tu, aku konfem jadi tempat orang-orang lain korek cerita. Tak sengaja. Mak jadi serba salah nyah.

Aku tengah fikir-fikir ni. Aku ni boleh dikatakan apa ye? Aku suka ambil tahu pasal orang lepas tu orang dapat cerita dari aku atau aku memang tempat orang tabur kongsi cerita masalah kat aku lalu aku terpaksa cerita sebab konon dapat selesaikan masalah? Nampaknya, aku memang ada gaya kaunselor, penceramah bebas, penglipur lara sekaligus aku sebenarnya kepoci. Haha.


p.s: tak tau macam mana dah, makin lama makin suka

1 comment:

ain si penggemar belacan said...

ko kena soal siasat apa weh?haha