Saturday, January 23, 2010

aku benci hobi

Kalau semua orang sekarang tengah gila gila nak ada hobi, aku tak nak. Hobi tu menyakitkan hati. Aku meluat, makan hati, tercabar segala dengan hobi. Semua yang ada kaitan dengan hobi ke apa lantut segala, aku pangkah.

Daripada kau ada hobi, baik kau fikir pasal cita-cita. Berangan berangan pun berangan pasal buat duit. Bukan habiskan duit.

Aku percaya yang kita boleh lalai sampai tak ingat orang sekeliling pentingkan diri sendiri bongkak cakap besar lupa anak anak bini kawan kawan, dan akhirnya, boleh kehilangan semua benda lain terus. Masa sedar semua dah hilang ke lari ke apa adalah masa hobi yang kau gila gilakan satu masa dulu tu dah lopek. Hm, hobi tu fenomena sahaja.

Kau peduli apa hal ehwal sekitar kau bila dah pegang hobi.


Dahlah. Sekian.


Err...tak baik dik, hanya sayang mak bila mak bagi cookies je.




p.s: Hari isnin, selasa, rabu, khamis, jumaat, sabtu adalah hari kerja. Ahad pun kerja juga. seronok woo.

No comments: