Saturday, March 31, 2012

Geng kapak

Dengan pintu cermin lutsinar macam tu jelas sahaja nampak nya insiden kat luar tu. Tanpa aku peduli tengah meeting ke apa ke, aku bergegas keluar. Nak bagi pertolongan apa apa yang patut. Oh ya. Kepada awek awek yang suka makan kat williams, sila jangan bersoarangan. Kalau keluar berkawan pun jangan bawak tunai berpuluh ribu. Ni kawasan hitam sekarang. Bukan. Bukan kawasan aku. Tapi dah disenaraihitam kan sebab kes samun bersenjata baru berlaku semalam.

Sebaik sahaja keluar, dengan berdarah darah sebab dikapak, mangsa mengerang kesakitan. Hanyir darah tu kuat betul bau nya. Nak je aku pasang kemenyan ke apa ke untuk hilangkan loya. Aku dan beberapa rakan lain mengangkat mangsa ke kawasan yang lagi selamat. Rata rata semua memang tak berani pun nak menghampiri mangsa masa diserang sebab takut turut dikapak. Dan perompak yang bertopeng tu rupa nya dah mula ikut mangsa sejak dari bank tadi. Darah ada di mana mana tapi syukur lah tak ada siapa yang terbunuh. Kalau tak, mungkin tempat ni dah jadi kawan niyang rapik. Biar hilang harta asal jangan hilang nyawa. Duit kan boleh dicari, dipinjam dan disepelet.

Petang tu aku tak hirau trauma yang masih menghantui, aku kental kan semangat pergi main futsal. Sepak bukan main lagi. Memang gaya Ronaldinho, gaya christiano ronaldo, gaya lionel messi, gaya safee sali, gaya hafiez akib, nasib baik ada ayam tambatan macam aku. Lain kali boleh lah main lagi.

Lain kali yang nak main lagi tu bila aku dah hilang akal lah nak main lagi. Hahaha.

Dan sejak bila aku berani kamikaze nak keluar dan selamat kan mangsa dari mangsa geng kapak. Tengok ikan kena siang pun aku seriau. Hahaha.





tolong lah sesiapa selamatkan aku dari futsal. aku takut dirembat.


ps : nak balik johor wohhh.



No comments: