Saturday, March 17, 2012

forever favourite

Hitam gila. Hitam yang sumpah macam gampeng. Ni kalau digosok tak akan ada dah daki ke kerak ke apa. Sebab warna dah sebati hakiki dengan kulit aku.

Menyesal pun tak guna. Tembak pun tak kena. Aku dah terlambat nak menyesal berangan sendiri yang konon nya sejak penemuan clarinet kat bawah rumah atuk aku dan sebijik biola kat mana aku jumpa aku lupa, aku selalu ingat yang aku ada bakat semula jadi main alat muzik. Selalu ingat macam tu. Maka, masuk je STF, aku beriya nak join. Tak terfikir langsung, yang aku akan mengucapkan selamat tinggal kepada putih.

Setiap hari, tanpa gagal aku akan turun praktis main trombone. Dari form 1, saaaaaampai lah form 5. Hari hari dari pukul 5 saaaaaaampai lah pukul 7. Kalau weekend, dari pukul 7 pagi saaaaaaaampai lah pukul 1 lepas tu sambung pukul 3 lepas tu sambung pukul 5. Amacam. Dapat bayangkan tak betapa nigga nya aku masa tu. Hahahaha.

Tapi, apa ada hal kan. Kalau kau ada zaman paling kau suka adalah masa tadika, tak pun masa puteri islam kat sekolah rendah, atau pun masa join kelab teater yang kau boleh perasan primadona kat jothic kat sekolah menengah, tak pun zaman matriks kau ke poli kau ke universiti kau, pada aku, zaman kegembiraan maksima aku adalah tahun tahun aku zaman sekolah menengah. Masa tu je lah kau boleh poyo terel main trombone. Poyo macho tahan kena denda. Poyo bangga kena round compund main lagu patriotik. Haha. Tak sangka. Zaman tersebut adalah zaman-forever-favourite aku. Dan aku berharap, Maria anak ku sayang nanti, akan ikut jejak langkah mummy nya. Haha.

Saja, tiba tiba je teringat nak bukak video antara last spirit-solid-smart performance aku. Haha. Wahsai. Meremang bulu roma, syiok sendiri.




p.s: esok aku ada kursus, tapi apakah dosa aku masih tak tidur lagi sekarang.

No comments: