Sunday, March 4, 2012

carbonara ke cornflakes.


Satu hari suntuk ni aku asyik makan. Tak ada langsung ketakutan jadi wanita boyak. Dan, aku tak menjaga kecantikan seperti gadis lain iaitu tidur awal. Kulit di marata tempat menjadi semakin kusam dan masam. Apa nak jadi ni. Oh, tapi tetap nak berbangga. Bangga betul sebab masih tak tidur walhal esok pagi hari bekerja. Oh ya, esok gua bercuti. Cuti paling best adalah pada hari orang bekerja terutama sekali hari isnin. Mendera betul kan. Haha. Puas puas puas.

Cuti kali ni memang bermakna. Selain boleh jumpa mama ayah fikah dan dua orang adik lelaki aku, aku juga dihadiri abesah. Nasib kau lah besah kena paksa rasa spaghetti carbonara aku. Memang macam gampeng perasaan nya bila kau akhirnya tegar memilih cornflakes berbanding masakan aku. Aku tewasa tawuuuu.


Kadang kadang oleh kerana selalu dikondem dan direndah rendah kan dan dibanding banding kan menyebab kan aku malas nak masuk dapur. Sepatut nya memberi kata kata semangat dan bukan nya membuka pekung kata aku kayu bila di dapar lalu mencederakan hati lantas menyebabkan aku rasa seperti mahu membakar dapur menghempas segala mala pinggan mangkuk membanjirkan lantai dan membazir sabun cuci pinggan mangkuk. Haha. Drama kau sayda. Eh kittew pewempuan lah. Mesti lah pernah main masak masak dulu. Haha. Bajet pernah main macam tu hebat di dapur ye.

Dan sebenarnya, kepulangan aku kali ni memang sangat bermakna sebab aku mampu buat mama dan ayah senyum sepanjang hari. Ah sungguh touching hati gadis ku ini. Terima kasih sayang!

anak dara harus pandai bersembunyi di dapur untuk standby buat air. bukan camwhore lah saitan.

p.s: sebenarnya aku dah rasa takut. takut akan fasa berjauhan.

No comments: