Wednesday, March 14, 2012

kadang kadang

Tak tahu lah kenapa 2-3 bulan kebelakangan ni aku rasa sangat demotivated. Demotivated untuk terus bekerja. Terus terang aku cakap, aku sangat sayangkan tempat kerja aku sekarang ni. Cuma rasa kurang semangat je nak bekerja. Agak nya sebab awal tahun dahulu aku dah terima 2 kali panggilan kaunseling yang dah sah sah akan mengganggu penilaian prestasi aku akhir tahun kelak. Dan, kebanyakkan nya aku lambat adalah jika aku bertolak dari rumah pakcik aku, iaitu bos aku jugak. Hahahaha. Adakah aku sedang mencabar seorang bos ?

Selebih nya aku rasa tak ada selera nak bekerja mungkin sebab tekanan perasaan yang disimpan sendiri sebab projek sedang galak dijalankan. Dan aku adalah anak dara kota metropolitan yang masih liar dan memerlukan banyak aktiviti cucuk langit. Kekangan report yang banyak di mana aku selalu berdoa agar kaki ku juga pandai menaip tapi dia hanya pandai mengumpul lemak di paha adalah, menyebab kan aku lagi tertekan. Bila. Bila azab report ini akan berakhir ?

Tapi bila fikir balik, ah bukan lah sebab report sangat pun aku nak tension nya. Ye, mungkin sebab banyak gangguan seksual, eh tak mungkin, gangguan lain seperti orang nak lalu lalang belakang aku lantas menyebab kan aku terpaksa bergerak sikit dan kerja aku kat situ dah 3-4 saat tergendala. Gangguan tiba tiba aku kepingin minum milo bercampur vico. Gangguan telinga aku yang sibuk benar nak tangkap perbualan lawak fendy azmi shahmie dan ika_ler. Gangguan aku yang kuat membuang air nya lagi. Kan ke itu semua mengganggu kosentrasi aku wahai hadirin sekalian ?

Walhal sebenar nya aku tak bersemangat nak bekerja adalah sebab mungkin aku dah rasa jauh dengan Tuhan. Astaghfirullahalazim. Patut lah apa apa nikmat bekerja di sini aku tak rasa dan tak nikmati. Patut lah segala fasiliti dan pemberian hadiah baru baru ni aku rasa tak ada hala tuju nya. Mungkin aku lupa bersyukur. Dalam seronok kegembiraan dengan apa yang diberi, dalam hati aku mengeji kenapa ada manusia yang berhati busuk menutup periuk rezeki orang lain. Aku seharusnya bersyukur dan tidak berprasangka dengan sesiapa dan terhadap apa apa. Semoga apa yang dikurniakan kepada aku sekarang ini, termasuk lah, keluarga yang bahagia, kawan kawan yang mengambil berat dan seseorang yang sedang memiliki hati aku ini, diredhai. Dan semoga segala nikmat harta atau kesenangan yang sungguh sederhana ini adalah diberkati. Amin.

Bersyukur lah kita dengan apa yang ada. Kerana kadang kadang apa yang kita tak dapat, dengan apa yang ada tu lah yang kita perlukan setepat nya.


Bai. Caudemau.


p.s: aku rasa demam kali ni tangkap sendi woh.

No comments: