Monday, March 12, 2012

Tabu

Sehari suntuk ni aku mengerah tenaga seolah olah esok tiada lah hari bekerja. Hehe. Seharus nya hari ahad macam ni berehat dan bukan menggembeling tenaga. Supaya esok tak ada lah kesal mana sebab tak puas tidur.

Semalam punya penat menyental pinggan mangkuk pun belum hilang lagi. Oh ya. Pagi tadi lagi lah mak aih banyak gila mangkuk bersusun. Adakah makcik makcik sekalian ingat rumah itu ada bibik atau rupa aku macam bibik. Tak faham betul. Apa kata, dengan pengalaman duduk kat desa selalu ada rewang kenduri kendara, makcik semua tolong aku kat dapur membersihkan bekas makanan sendiri. Sekurang kurang nya tolong buang kan sisa sup tulang saja ke plastik sampah. Baru je aku rasa aku lap meja. Makcik sekalian dah bawa sekampung duduk balik kat situ jamu selera.

Makcik. Hati saya terguris betul tengok makcik makcik sanak saudara yang cuma tahu menapau dan blah.

Tak apa lah. Nasib baik aku ada mak tempat mengadu.

Dan nasib baik juga lah aku ada benda nak baca ini malam.

ps : hensem nya awak yang hari pertama bekerja tu (:

No comments: