Monday, October 31, 2011

tambun with love


Gedebak gedebuk dah 2 hari berlalu hari hari bergembira aku dengan SGF. Bermula dengan menghadiri satu lagi majlis kahwin SGF, pelbagai laluan mistik yang diharungi bersama haha dan dengan rasa syok sendiri sebab ingat sedang berada dalam drama seram kekasihku seru puaka tebing biru jangan pandang belakang, alhamdulillah, kitorang berjaya sampai ke bandar cempaka sari. Nama pekan pun dah cukup simbolik ni kalau nak buat novel seram, memang aku pakai nama cempaka sari. Apa lagi keadaan malam tu yang sunyi gila. Jam yang ada kat menara masa tu pun tak gerak gerak dari pukul 12. Dengan masing masing coverage telefon sekejap ada sekejap tak ada. Haha. Sampai je homestay, aku malas berbual banyak, aku terus tidur. Sungguh selfish kan.

Seawal 10 pagi kitorang dah terpacak kat rumah mira. Masing masing berbaju err kebaya nyonya ke kurung moden nyonya ke kebarung nyonya ke aku tak pasti haha. Bergaya gaya macam ni jangan harap nak berjemur. Semua menyerbu bilik pengantin dan buat onar. Lepas puas, berpusu pusu ke khemah pengantin yang kalau kau berdiri statik nescaya kaki kau karam tenggelam tanah gambut. Habis kasut tinggi gua. Ingat nak jadi gadis vogue. Haha. Macam biasa setiap kali ada kenduri yang semua SGF ada mesti buat perangai. Terkinja kinja tergelak gelak bergema gema bila bersembang berlari sana sini nak masuk kamera menyanyi dan menguak nguak tangan menari. Aku pun tak terkecuali. Hmm, congrats mira dan zaneq. Aku tunggu deretan SGF junior dari korang. Haha.










Selesai je majlis mira, semua bergegas gegas pergi tambun sebab esok paginya katanya nak bersuka ria di kota keriangan dunia. Haha tak habis habis kota keriangan. Genting highlands pun kota keriangan. Tapi kali ni mesti lagi riang sebab ramai SGF ada dan abe hafiez pun ada. Malam malam di homestay yang selesa berebut rebut baring depan tv masing masing baring mengiring memang mengundang rasa rindu aku sekarang. Berjalan jalan seperti bangla di dataran ipoh walaupun nampak macam lopek pimpin tangan, apa ada hal. Kata kawan sampai mati kan.

Esok bangun pagi mandi laju laju, aku tak tahu lah orang lain mandi ke tak, terus pergi breakfast ramai ramai di mekdi. Sungguh sakai bersilang tangan ambik makanan orang depan orang kiri dan orang kanan. Bukan je gelak ketawa, tapi aku rasa mata makcik makcik kat situ dah jeling tajam gila tengok semua mula mengilai. Kau tengok ecah, seram kan tengok dia. Haha.


Keriangan yang ditunggu tunggu akhirnya tiba. Setakat rm45 yang terpaksa dibazirkan apalah sangat kalau nak dibanding nilai masa berkualiti dengan yang tersayang. Masa masa sebelum masing masing belum tua masih larat angkat kaki lari sana sini dan tak payah dukung anak. Masa masa sebelum masing masing mula sibuk dengan hal ehwal keluarga sendiri. Masa masa sebelum kita nyanyuk lalu melupakan sesama sendiri. Berenang, main gelongsor air, meliar sana sini masuk air panas lah masuk sungai ber ikan lah, bersukan sampai tercampak campak badan atas pasir haha beriya, semua pun aku tak akan lupa. Percutian di lost world of tambun dengan SGF adalah satu lagi koleksi kenangan paling bernilai aku. Cewah. Dah macam ayat novel. Haha.



Sebak pulak bila terfikir balik baru je hari tu rasa dekat dengan korang, sekarang aku bangun tidur, aku pergi kerja dan balik kerja aku tak nampak muka korang. SGF, kalau lah masa tu boleh dibeli, selain bersama keluarga aku, aku takkan bazir kan satu saat pun bila berada dengan awak semua. Oh, awak pun jugak. Jomlah siap sedia untuk percutian bersama seterusnya. Nanti banyak sikit bahan nak sembang bila kita di rumah orang tua.

p.s: SGF, aku rindu korang ):

No comments: