Saturday, October 1, 2011

he is my type



Sekarang ni berderu deru newsfeed aku setiap minggu dengan gambar kahwin senior, kawan kawan sebaya malah junior aku. I is jelly. Haha. Mana boleh weh. Tak boleh. Tak boleh. Setelah 2 ke 3 ke 4 kali (aku tak ingat) aku putus cinta ceh ceh ceh, aku dah renew dah ciri ciri idaman aku. Galak ye kau sayda.

1. Mata yang sepet. Bagi aku mata sepet macam ni memang mencabar lalu menimbulkan rasa suka. Mana tak nya weh, setiap kali bercakap dengan dia, kau kena teliti betul betul mana mata dia.

kan nampak comel ?

2. Rambut pendek. Aku tak kisah lah warna apa kerinting ke lurus ke lu straighten ke, tapi aku terpikat dengan yang berambut pendek, kemas tapi masih stailo. Sebab menyampah lah kan kalau sikit sikit nak pinjam getah rambut aku kalau rambut mak bapak lagi panjang dari rambut aku.

3. Tinggi. Macam biasa, aku sentiasa gagal bajet tinggi artis yang aku suka. Aku ingat kan tinggi tapi rata rata artis yang menjadi kegilaan aku semua tak tinggi sangat. Anuar zain, faizal tahir dan er er er hazami.

4. Pandai. Okay yang ni susah nak cakap. Payah jugak kalau pandai lepas tu asyik cakap dia je betul, semua dia tahu. Sebab aku pun spesies suka berlagak kalau berjumpa orang macam ni. Nauzubillah, mintak dijauhkan.


micheal scofield, the structural engineer

5. Wangi. Oleh sebab aku kaki rayau di metrojaya, jusco, sasa, perfume shop, booth booth perfume kat tengah shopping mall tu, aku isytiharkan aku suka benda wangi dan memang senang tertarik dengan benda wangi. Haha. Perangai dah serupa kumbang. Haruslah wangi. Balik dari dating, boleh terus rindu. Haha.

6. Bersukan. Suka hati lah nak sukan apa, asalkan suka juga ikut aku beraktiviti extreme. Maklumlah, sgf plan bukan main lagi gempaknya. Absailing lah, atv lah, water rafting lah, wall climbing lah. Lagipun, lelaki sukan kan nampak gagah. Wowowowowwy.

7. Lawak. Lawak yang dia tak sedar tengah melawak. Sebab kalau purposely nak melawak, aku rasa loya. Lebih lebih lagi kalau lawak disebut secara lantang dan berulang ulang.

kalau johan, hari hari aku tak buat kerja, asyik lap air mata sebab ketawa.

8. Dada dan perut seksi. Haha tak perlu lah aku nak selak periksa sama ada dada dia nampak gagah ke tak. Cukuplah kalau dia mampu buat sit up tanpa susah nak lipat dada ke ke lutut. Sebab aku boleh buat straight 100 kali satu malam tanpa henti. Haha. Acah mat labu.

ha hot kan. jangan tengok lama lama, nanti mata kau terbakar

9. Berduit. Mengikut pemerhatian dan pengalaman, duit adalah punca utama perasaan tu gagal bertahan. Tak adalah nak mengikis, tapi reti bahasalah sikit. Jangan mengikis.

10. Penyayang. Haruslah cari yang penyayang dan romantik. Kalau tak, kasihan anak anak aku tak dapat peluk papa mereka. Haha. Papa, jangan kamu jahat jangan kamu nakal sangat.

11. Impian. Oleh kerana aku pun mata duitan, sikit sikit nak cerita pasal emas lah duit lah nak rumah lah, jadi aku rasa aku suka kalau lelaki tu selalu pasang dan kejar cita cita untuk memajukan diri sendiri dan membawa aku sama sama capai cita cita dia. Tak putus asa. Rasa terikut bermotivasi jugak kan.

12. Menghormati orang tua. Kalau cakap dengan mak pun terjerit terlolong, okay aku takut dengan aku nanti tak ada jerit pekik, tapi tangan dah naik. Warga tua kan teras masyarakat.

13. Islamik. Lagi beriman lagi bagus. Sebab aku pun senang hanyut dan sebab itu lah aku perlukan pembimbing. Sama sama belajar mendekatkan diri dengan Tuhan. Supaya hubungan berkat.

14. Yang terakhir ni agak melankolik. Aku nak yang boleh menerima aku seadanya keseluruhannya. Dari yang seindah indah perangai aku, sampai lah yang paling hodoh. Dari yang secerah cerah hari aku, sampai lah hari di mana aku mengalami kesusahan.

Okaylah, walaupun agak merepek, aku percaya rata rata perempuan memang nak ciri ciri yang di atas especially yang akhir akhir tu. Kan. Kan. Kan. Haha. Kesimpulannya, sementara nak mencari yang terbaik, perbaiki diri sendiri.


p.s: tak sabar nak tunggu esok yaww

No comments: