Sunday, October 9, 2011

rancangan ke universal studio, singapore part 2


Sempena lagi tinggal beberapa hari je lagi percutian oh unik nya unik nya unik nya singapura ni, aku rasa bertanggungjawab nak cerita sedikit plan ke sana. Plan yang selalu berubah ubah tanpa sedar. Dari konon survivor nak pergi sendiri, ada baik nya juga kita pergi dengan tourist guide memandangkan masing masing sungguh bebas macam ayam.

So, instead of kita pergi sendiri ke sana, dengan harga RM222.24 seperti yang aku pernah mention sebelum ni di entri pertama pasal percutian sgf ni, ada baiknya kalau kita tambah sikit, pakai pakej yang ditawarkan untuk perjalanan lebih santai dan sandar. Kasihan besah, berulang kali lah bagitahu bila, dan bayaran bagaimana, dan macam mana kita nanti, tapi tak putus asa nampaknya bagitahu aku. Haha. Dan aku tahu yang lain lain pun buat buat tahu je. Macam biasa, semua memang manja tau. I love u, SGF.

Separuh daripada RM250 untuk deposit dah pun selamat dibayar kepada travel agent tu (RM125) tapi kepada sesiapa yag baru macam tergerak eh gua nak join lah, boleh lah bayar kat sana nanti. Harga sama. Dengan RM250, kita akan ditanggung perjalanan bermula dari stesen bas pasir gudang seawal aku rasa pukul 6.30 pagi selepas subuh. Parking kereta kat situ sahaja. Dijamin selamat. Lagipun bapaku kan ayahanda area pasir gudang. Oh ya, kenderaan yang disediakan adalah bas kalau peserta kali ini melebihi 20 orang, dan aku rasa macam dah lebih pun.

Kita akan dibawa terus ke sana, dan semua urusan keluar masuk dan tunjuk ke cop ke sah passport akan diuruskan oleh tourist guide tu. Jadi mungkin kita akan ada banyak lagi masa meliar dan melompat lompat di dalam bas tu. Lagipun, boleh recharge dulu tenaga yang hilang sebab travel semalamnya kan. Jangan risau sgf, kita akan berada lama gila kat sana. Akan bersama sama bergembira dengan lama sekali. Sebab kita cuma akan balik dalam pukul 12 malam. Tak ada tidur tidur sana. Semua dijemput tidur rumah aku. Ada kucing comel tau. Haha.

Oh by the way, ni adalah masa masing masing galak nak bermain main di funfair ye. Tak menyedari betapa bahaya nya sebenarnya main viking ke hammer ke tanpa tali pinggang. Cuma bergantung pada kekuatan tangan pada besi pemegang yang bengkang bengkok.


nampak tak semua muka ada sinyummm




sibuk susun atur kedudukan kawan kawan




masih tak dapat tangkap kesengsaraan selepas ni. haha, beriya gila aku



ha, kan kan. menyesal


Sekian. Aku seriau bila ingat balik. Haha.

p.s: goodluck hafiez akib. break both legs.

No comments: