Sunday, May 8, 2011

Selamat Hari Ibu


Walaupun hari dah nak petang baru nak keluar kan post hari ibu, itu tak bermaksud aku terlupa meraikannya. Walaupun dari jauh. Mama tak reti nak skrol post lama twitter aku yang aku buat dedikasi khas untuk nya sempena hari istimewa dia. Hehe. Berbulu dada orang baca asyik mamasays mamasays.

Untuk pertama kali nya aku terperap kat rumah macam ni, mencari bahan untuk presentation esok. Ah, cakap pasal duit yang tak kepuk kepuk. Mama pesan kat aku duit yang ada tu simpan, well pesanan biasa para ibu untuk anak anak nya setiap kali dapat duit. Tapi, mak aku macam biasa lah selalu selit selit pasal emas.

Seingat aku lah, dulu setiap kali raya mesti mak aku paksa aku sarung barang seutas dua rantai ke gelang ke cincin ke. Memandangkan aku masa tu bajet macho, lebih gemar sarung tali hitam apa tah maka aku selalu kasi alasan alergi. Gila tipu.

Sebab sekarang aku tak alergi. Malah sangat alergi. Sikit sikit try cincin sana. Pakai gelang sini. Bukak website azmi tengok harga emas. Bukak website entah apa apa yang cakap pasal emas. Paling teruk, cerita pasal raja midas pun aku dah terhafal.

Ke mana tumpah nya kuah kalau tak ke nasi. Aku sekarang bercita cita untuk tambah stok emas lagi. Tak lah. Bukan berlagak cakap pasal harta. Tapi kan manis kalau jadi perempuan tu pandai mengendali wang sendiri dengan membeli emas daripada mengikis bekas pakwe suruh beli itu dan ini.

yang kiri tu aku, yang kanan tu aku juga di waktu tua nanti.

Ma, terima kasih di atas ciri ciri fanatik emas yang mama turunkan. Happy mother's day mama, love you !

p.s: terima kasih kerana masih sudi dengar cerita aku (:

No comments: