Monday, May 23, 2011

lapar atau ketar


Dah menjadi tabiat aku malam je lapar. Malam je lapar. Lepas makan menyesal. Terpaksa buat sit up. Tekan tubi. Lompat bintang. Lumba lari balapan. Bila puas hati, baru tidur. Masalah nya sampai bila bai.

Jadi malam ni aku taknak ada menyesal ke terkilan ke apa. Aku berlapar. Aku harap perut aku kautim. Biarlah tangan terketar ke apa. Yang penting takmo rasa berdosa dengan tubuh sendiri. Bila makan malam sampai kenyang, aku lantas tidur. Malas baca doa tidur. Malas basuh kaki. Esoknya malas bangun awal malas sarapan malas bergerak. Kesudahannya, malam makan malam balik.

Nasib baik, ketaksuban teknologi buah epal dah merasuk. So tak ada lah aku nak cuba cuba nak cederakan nurani aku dengan makan. Kurang kurang, bila lapar aku jamu diri sendiri dengan layan bayi baru. Sudah kau sayda, tak habis habis dengan bayi. Haha.

Ok sekarang, ketar ketar tu dah melarat sampai siku. Kejap lagi merebak ke bahu agaknya. Bayi, kau mungkin tak dapat membantu.

Tak ada lah ceria mana bila makanan belum sampai.

p.s: tak lama lagi, aku kehilangan kembar ):

No comments: