Tuesday, May 24, 2011

alien vs avatar

Kat ofis kalau tak riuh rendah tu maksudnya bukan ofis aku. Mungkin ofis sebelah. Ke ofis kau. Bising gila serupa macam tonton tinju.

Cakap nak kena kuat kalau tak kau tertindas. Ketawa kena gempak kalau tak kau terlupakan. Kalau sempat campak campak barang meja hujung sana. Ke hulu ke hilir bukak loker hempas fail kunci kak wati cleaner ofis dalam setor. Dia ketuk ketuk minta tolong jangan peduli. Orang buang air dengki tutup lampu biar mangsa kat dalam tu terjerit jerit carut bukak lampu lah siye aku tersiram spenda. Kawan tengah menonggeng tekan tekan ipad ke kalkulator kau bentes belakang kasi dia terpelecok. Justeru adegan maki hamun. Hingar sampailah bos datang. Baru reti senyap.

Dalam keharuan ofis aku ni, kau mesti susah nak percaya yang tangan masing masing rancak menaip kerja. Berjalan sana sini kumpul bahan kerja. Keluar masuk bilik air sebab terkucil tak menyempat sebab sibuk kerja. Ruangan sederhana besar untuk kapasiti kebisingan macam ni susah nak ditampung bila ada litar pintas. Terpaksa tumpang tempat sempit orang lain beramai ramai. Pun ada masa nak membingit.

Sekarang tenaga aku betul betul habis sebab kerja ya betul kerana kerja dan ketawa dekah dekah. Mana tak nya aku bekerja dengan kebanyakkannya adalah alien ke mutan ke apa aku tak pasti. Cakap tak ada tatasusila macam manusia biasa.


seghupo apo kawe dop tau.

amani, harap harap awak tak tengok ayah awak berkeadaan begini.

Not to forget. Avatar pun ada.


Cukup lah untuk kali ni. Aku nak terbongkang melayan penyait bulanan wanita. Caudemau.

p.s: teringin makan nan cheese lah pulok.

No comments: