Thursday, September 16, 2010

Bersembang pasal Azmi Kamarudin

Dalam hati aku, ah aktif benar tangan dan otak dia menghabiskan sisa sisa laporan bulanan. Rajin. Padahal, hari ni sepatutnya bercuti. Lagipun, time lunch hour, nak bantai kerja apa jadahnya. Tapi, memang rancak butir butir yang ditaip.

Aku tanya dari jarak jauh, apa lah dia asyik sangat nak menaip. Jawab acuh tak acuh. Aku tanya lagi. Jawapan sama. Malah lagi menyakitkan hati. Ini tak boleh jadi. Aku senang berang kalau orang jawab soalan aku ala kadar. Risau jugak aku. Mana tau pasang strategi supaya lebih bijak dari aku. Aku memang tak suka orang lebih dari aku. Pantang.

Bila dia lepa pergi buang air besar ke kecil aku pun tak tau. Aku cepat cepat cek apa dia tengah buat. Selak selak website dia bukak semua. Oh, dia tengah belajar. Belajar untuk masa depan, itulah yang dia selalu kata pada kitorang. Asyik kaji selidik. Walaupun aku dah lama tau, tapi aku memang tak tau dia segigih ni menimba ilmu. Patut pun poyo semacam. Rupanya, memang banyak yang dia tau. Dalam diam, aku ah terpaksalah kagum.

yang tengah. cerita pasal pengapit dua orang tu pun menarik jugak. kang aku cerita.

Baguslah. Sekurang kurang nya dah ada manusia yang pakar selok belok emas di ofis aku ni.




p.s: selamat hari malaysia.

No comments: