Monday, September 20, 2010

sekurang kurangnya hadir dalam mimpi indah aku

Sejak akhir akhir ni setiap kali berjumpa ala seketul je gambar dapat ambik. Sebab takut handphone aku berat sangat. Kalau dah ambik gambar sayang nak delete. Mana tau nanti nak tengok tengok balik masa buang air besar. Kan bagus kalau sekarang ni aku ada sebijik kamera. Sebijik je bang. Memang berderet deret gambar aku akan upload nanti. Kan ke seronok. Ha ni semua sebab hujung minggu hari tu banyak open house tapi aku tak ambik gambar lah ni.

Ha, cakap pasal kamera ni. Memang aku kepingin nak beli kamera yang boleh sumbat dalam handbag dan tak lenguh kena bawak ke hulu ke hilir. Tak, aku bukan mengumpat kamera slr. Tapi yelah, daripada aku terpaksa berpisah zahir batin dengan kamera tu akhirnya eh daripada aku terpaksa tinggalkan kamera gabak macam tu sebab nanti leher tak pun bahu bengkak bengkak kena usung segala perkakas dia, baik aku beli satu kamera baru yang lebih kurang je canggihnya tapi cilik je. Saiz tapak tangan rozita che wan.

Aku kan amalkan hidup sederhana maka nak beli kamera sebijik pun aku kecoh. Mana taknya, paling busuk pun kamera yang mudah dan menepati citarasa aku harga 600 ringgit. Duit tu aku boleh buat beli sesuatu yang boleh buat pulangan besar di masa hadapan. Faham kan. Ni bukan kes berkira sangat.

Kamera. Sekurang kurangnya masuk je lah mimpi aku. Kasik aku puas hidup.

Kamon lah. Kamera aku dah tak larat nak tangkap gambar dah. Sarat. Haha.


p.s: bila lah kau nak balik

3 comments:

мyΞ'™ said...

crop la gmba blakang tu..cis. cis. cis..

Unknown said...

Minah dinar la kamu...

Echah Sarudin said...

kamera ritu yang kita tengok. bila nek beli???? aku pun tak sabar sangat.....nak pakai kamera kau. hahahahaha...tepon gua pun dah sarat.