Monday, September 20, 2010

Rumah terbuka dengan cupcake lazat.

Ramai jugak yang datang. Berbaloi aku sekarang menerima bahana sebab tak cukup tidur. Biasalah bila dah berjumpa, ada saja lawak yang tanpa had masing masing. Entah apa apa. Bajet liar tidur rumah nani dan masak di dapur emaknya.

Zack paling bergaya. Banyak menu dia sapu. Sesuai lah sebab dia memang pandai masak. Aku tak kisah apa rupa bentuk masakan dia, tapi aku selalu dengar masakan dia memang menjadi. Rendang ayam opah kau memang sedap. Aku telan air liur banyak banyak je bila terbayang. Sebab kau baru belajar pagi tadi dan rasanya sedikit masin. Haha. Ecah punya ayam lemak cili api pun sangat sedap. Menggigil aku tahan air mata sebab pedas. Kalau makan kat rumah sendiri depan tv memang gua ratah segala. Aku pun best jugak weh. Aku dapat tugas buat cupcake. Mencabarnya kan. Haha. Cupcake yang topping nya rasa sangat sempurna sebab resipi aku hebat. Haha. Tepek nutella dan hershey's sahaja. Sangat sakai. Campak strawberry bagak kat atasnya. Gambar tak ada. Tapi kau tau lah. Memang nampak eksklusif yo. Haha. Rasa pun boleh tahan. Sebab semmmmmua adalah instant. Bangga weh bangga.

Sekarang ni aku dah letih. Battery aku dah hampir habis. Battery handphone apa tah lagi. Itu pun tak semua dapat datang. Berapa kerat je. Tak sempat jumpa semua pulak tu sebab aku dah tak larat bertahan sampai cukup orang. Biasalah, usia dah lanjut.

Esok kerja, kenapa aku masih di depan komputer dan gatal taip kenangan buat open house versi rumah bujang yang ada pinggan kertas 4 helai sahaja dan siapa pakai pinggan kaca kena basuh sendiri. Haha. Mintak mintak tahun depan buat lagi. Kali ni kena orang lain masak dan aku datang sebagai tetamu dan bawak boifren baru. Amacam?

Nah, sekeping je gambar. Yang lain lain tak sempat bergambar. Masing masing malas nak sebab sibuk merasa cupcake aku. Cewwwwwwah.
Tupperware berisi kerepek tu adalah stand untuk aku makan. Simple kan life kitorang. Haha. Asalkan bersama sama.


p.s: i'm figuring it out.

No comments: