Friday, February 12, 2010

Runsing.

Aku dah kering akal nak tulis lately. Penat agaknya. Tapi aku nak jugak update.

Tadi petang, aku rasa luar biasa gila. Simptom apa aku tak pasti. Yang penting, suasana ofis aku tetap lintang pukang. Bersimpang sial eh siur. Macam nak buat buat sibuk, tapi otak aku tak larat. Nak baring je mana mana dan berdengkur.

Aku malas fikir banyak, aku kemas meja, tutup komputer canggih, capai kunci kereta, aku blah. Dalam kereta, aku pasang radio, keluar pulak lagu sedih. Mata aku berair air. Bingung betul aku. Sedih ke apa aku tak faham.

Aku tekad. Aku nak jugak hilangkan rasa aneh tu, aku pergi Midvalley. Selalunya, kalau aku tengah tak gembira, aku pergi jalan jalan. Lepas tu mesti ok. Tapi, cubaan aku rupanya melalut.

Balik dari Midvalley, aku lepak kat taman tun. Lepak depan Maxis. Entah apa sebab aku pun tak tau. Duduk dalam kereta, tengok orang lalu lalang. Macam macam kerenah. Selalunya, kalau tengok orang ramai legar legar depan aku, aku akan ok. Tak jugak.

Bingung bengong. Aku drive balik. Rasa rasa leher dan dahi sendiri. Panas. Sah lah aku demam. Agaknya aku gundah gulana sebab tak sihat kot. Singgah stesen minyak. Aku beli air badak cap kaki tiga. Minum sampai mabuk. Aku ingat aku dah ok dan waras. Tak jugak.

Tak boleh jadi ni. Aku terus balik rumah lepas sorang kawan baik aku sound sound aku suruh balik jangan buat kerja gila. Sampai rumah, tanpa sempat buat apa apa. Aku memerut. Lama lah jugak. Yes. Rupa rupanya rasa merepek repek aku tu sebab aku tak tunaikan hajat. Sekarang, aku dah lega sebab berjaya selesaikan satu masalah rumit.

Lega.


p.s: sesak dada aku. sebak jugak.

No comments: