Monday, February 15, 2010

Faizal Tahir. Sampai syurga ku cinta mu.

Kalau lah ada air terjun, dah lama aku pergi. Terjun dalam air. Bila cecah air, terpercik percik, kena badan. Ye, bapak tajam dan sejuk. Rasa sampai tulang sumsum. Kalau lagi lama dalam air sejuk, konfem kuku aku bertukar warna ungu dan jari aku kedut kedut. Tapi, semua masalah hilang. Berendam dalam air sejuk sama seperti bagi masalah diserap dan dikongsi sama oleh ikan ikan dalam air terjun. Tapi, nak pergi air terjun sekarang ni macam tak kaw. Jadi, aku nak bercerita pasal dia.

Malam semalam, malam hari kasih sayang. Aku sambut dengan adik adik saudara aku. Kami kongsi citarasa. Suka Faizal Tahir. Faizal Tahir. Faizal Tahir. Faizal Tahir. Hah, bukti aku suka gila pada dia. Konsert Satu Suara adalah kenangan aku paling tak akan dapat dilupakan.

Mula dengan gabungan aizat dan ofkos my everdearest darling Faizal Tahir, aku dah panas punggung. Lagu patriotik pun layan. Asalkan seolah olah nyanyi berduet dengan Faizal Tahir. Lepas tu, aizat keluar. Ringkas kan cerita lah, aizat sangat berbakat. Banyak kali buat aku kagum. Lagu dia, suara dia dan macam mana dia boleh kurus sampai macam tu sekali tanpa beri kesan kepada hidung kiut dia.

Seterusnya, saat yang aku tunggu sejak beberapa lama ni, akhirnya sampai. FaizalTahir. Dia sumpah sangat gojes. Walaupun aku jauh dengan dia (well, biasalah, akibat beli tiket lambat dapat seat yang tak best dan membuat aku kesal) aku dapat rasa aura dia sangat kuat. Bau wangi dia sampai pada aku. Bukan nak up up ke apa, tapi memang Faizal Tahir berbakat besar. Setiap baris yang dia nyanyi macam mampu buat aku gila. Memang aku gila pun malam tu, menjerit terlolong nama Faizal Tahir. Tak peduli orang sekeliling aku nak fikir apa. Asalkan aku puas. Nyanyian, sebutan, vokal dan cara dia feel, aksi, lawak lawak gila poyo dia dan dialog dialog dia, makin lama makin buat aku cair. Cair secair cair nya. Setiap kali dia nyanyi, aku memang tak duduk diam. Macam nak terjun ke bawah stage dan memimpin Faizal Tahir belanja main roller coaster dekat genting weh!

Cukup dengan Faizal Tahir, Siti nyanyi. Masa ni aku dah letih. Eh, tiba tiba Faizal Tahir keluar balik. Mana tah tak pasal pasal tenaga aku ada balik. Haha.

Habis konsert, aku nak ambil autograph dan gambar sama sama dengan Faizal Tahir. Tapi, line gila panjang dan semua sudah habis dijual. Tanpa buang masa, aku rempuh jugak orang ramai. Nak dapatkan muka Faizal Tahir. Weh, kalau kau kat tempat aku sumpah kau akan pengsan tengok gelagat dia. Apa apa dia buat, buat aku terjerit jerit lalu digelak orang ramai. Aku pancing, adik sedara aku snap. Berstrategi kan. Wahahai.



aku dah kata, dia comel kan?


Ye, aksi macam ni yang buat aku angau kuat.


Ha, lupa nak cerita, tak dapat bergambar dengan abang, aku ambil gambar dengan adik dia pula berbackgroundkan poster abang dia. Sungguh pak lawak. Pendek juga. Haha.
Tangan aku sangat gatal nak buat 'peace'.


p.s: berharap aku tak akan nyanyok dan lupa kenangan paling cantik ni.

2 comments:

Anonymous said...

ANGAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.
OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.

мyΞ'™ said...

best!!!!!!!!!!!!!

angau!!!!