Friday, November 19, 2010

berjalan atas air

Hai diari (padahal blog yang semua orang boleh tau rahsia peribadi),

Dua tiga menjak ni, aku rasa berat gila bahu. Kalau sebelah kanan, alhamdulillah lah. Yelah, mungkin berat dengan pahala. Kalau kiri, mungkin aku kena cepat cepat muhasabah diri. Tapi kalau sama je berat nya. Maksudnya, banyak sangat fikir masalah negara. Apa nak jadi dengan anak bangsa. Dah macam cerita gossip girl pulak bila video pilih antara klcc atau aku tersebar secara meluas di internet. Apa nak buat untuk membangunkan ekonomi luar bandar. Pisang nenek aku asyik kena rembat je. Kesian weh, orang tua tu dah bongkok macam L dah.


1. Bila ditimpa masalah, tarik nafas dalam dalam, dan hembus kuat kuat dekat orang depan kau. Kasik dia terkojut. Haha. Nanti dia tanya lah, apa masalah kau.

2. Buat sesuatu yang luar kebiasaan. Kot kot boleh lupa masalah sekejap. Macam tiba tiba je nak panjat gunung lah bagai. Padahal selama ni tak adalah pulak nak menikmati keindahan alam ke apa. Baru tengok lukisan cat tepi sawah dah ngantuk.

3. Telefon mak. Dengar suara mama, sebenarnya buat aku rasa semua gelabah hilang.

4. Telefon kawan rapat kau. Dan buat dia rasa meluat dengan lawak bodoh kau. Nanti bila dia tanya kenapa, masa tu menangis lah. Sebenarnya aku tengah tension doh. Haha.

5. Pakai baju buruk. Tak pasal pasal. Sebenarnya, teori aku adalah bila pakai baju lama, rasa macam muda muda dulu. Masa tu mana ada masalah. Semua mak bapak kau handle. Amacam. Ok tak.

Dah berapa lama ni aku rasa 24 jam tu tak lama. Macam sekejap. Padahal banyak hal nak settle. Cis, sikit lagi mungkin aku botak sebab fikir masalah. Haha. Ah, botak lagi seksi daripada pakai baju tak ada lengan apa. Dah lah, besar mana pun masalah kau, jangan buat benda benda terjun ke neraka.

Sekali sekala layan fizik malam malam buta macam ni, gemersik jugak.



p.s: let me ease the pain

No comments: