Monday, November 16, 2009

susah nak berubah menjadi matang sebenarnya

Dah berapa banyak kali baca post tu pun, aku still rasa semacam. Sedih. Hm..memang gaya penumpang. Hehe. I have to admit, i am a loner.

Ok, berbalik pada tajuk, aku dah lama plan nak berubah menjadi sedikit matang (sbb aku tau aku takkan menjadi 100% dewasa). Aku ingat, tamat zaman sekolah (stf) aku akan berubah sikit. Tapi macam tak boleh sebab aku masih berhubung dengan diorang semua. TAK NAK PUTUS HUBUNGAN ok. So, aku set mind yang bila bersama kawan sekolah SAHAJA tak payah behave jadi besar.

Masuk alam kerjaya pun aku berharap perangai kekanak-kanakan aku dapat dibendung. Nampaknya, memang silap jugak. Bayangkan, macam mana aku nak jadi dewasa kalau aku berkawan dengan orang sangat dewasa tapi perangai serupa anak-anak tadika?

Eh, ada harapan lagi lah sebenarnya. Aku rasa bila bergaul sakan dengan budak-budak rumah aku mungkin dapat serap perasaan dewasa dalam diri. Tapi, bila aku fikir balik, mana ada aku berlagak dewasa bila dengan mereka?

Cubaan jadi matang (gaya mencari buku memang nampak matang sikit)

berjayaberjaya jugakFail.

ok fail..


Dengan kak ika (officemate aku)..aku selalu berharap kak ika dapat bimbing aku melangkah ke alam yang lebih dewasa, matang..tapi setiap kali pun, dia yang terikut2 perangai aku. Dari ambil gambar beramai2, dia lebih suka melayan aku ambil gambar kaki.

Tengok? Dia pun ikut sama terbuat aksi luar batas.


Dengan budak rumah harapan aku untuk latih aku jadi waras pun gagal.


Kesimpulannya, aku dah malas nak berusaha. Biar je lah. Kadang-kadang, aku teringin nak jadi matang sbb aku nak nampak sofistikated, elegen, gorgeous, etc..Haha. Ok lah, kepala aku semakin berat ni, mata berpinar gila. Chow.

1 comment:

mulut jahat said...

apa kau mengarut ni black soy? stoned ke? hahahaha